رژیم صهیونیستی خضر عدنان را دو روز پس از آزادی بازداشت کرد

نیروهای رژیم صهیونیستی بار دیگر “خضر عدنان” را تنها دو روز پس از آزاد شدن، بازداشت کرد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده که خضر عدنان را به دلیل ورود غیر قانونی به مناطق اسرائیلی برای بازجویی بازداشت کرده است.

اولین اعتصاب غذای عدنان خضر ۳۷ روز به طول انجامید و رژیم اسرائیل سپس او را آزاد کرد.

اما مسئولان رژیم اسرائیل بار دیگر عدنان خضر را حدود هشت ماه پیش بازداشت کردند و حکم بازداشت اداری او را به مدت شش ماه صادر کردند و سپس این حکم را شش ماه دیگر تمدید کردند که قرار بود روز پنجم سپتامبر آینده تمام شود.

در پی این اقدام، خضر دست به اعتصاب غذای نامحدود زد که با گذشت ۵۶ روز وضعیت جسمانی او وخیم شد و همین امر مسئولان رژیم اسرائیل را مجبور کرد تا با آزادی او درمقابل شکستن اعتصاب غذا موافقت کنند.

جواد بولص وکیل عدنان خضر پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفت: خضر عدنان بعد از توافق با مسئولان اسرائیلی برای آزادی خود در دوازدهم ماه ژوئیه جاری به اعتصاب غذای خود پایان داد.

نیروهای رژیم اسرائیل عدنان خضر را بامداد دو روز پیش به نیروهای تشکیلات خودگردان در چهار راه روستای عرابه در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر جنین تحویل دادند.

خبرنگار معا در جنین گفت: آزادی عدنان ۳۷ ساله تحت تدابیر شدید امنیتی و به‌طور محرمانه صورت گرفت تا فلسطینی‌ها نتوانند برای وی جشن بگیرند که برای دومین بار توانست بعد از اعتصاب غذا بر زندانبانان خود پیروز شود.

منابع فلسطینی به خبرگزاری معا گفتند: حتی خود خانواده عدنان نیز ساعت آزادی او را نمی‌دانستند.

عدنان سپس برای معاینات پزشکی به بیمارستان جنین منتقل شد.

وی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری است که در روستای عرابه زندگی می‌کند و همسر و دو دختر و یک پسر دارد.

هم اکنون چند اسیر فلسطینی دیگر در زندانهای رژیم اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند که به گفته نهادهای فلسطینی، وضعیت آنها وخیم است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *