رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان: اقتصاد مقاومتی، مبنای برنامه‌های سال ۹۵ دولت است

رییس جمهوری روز سه‌شنبه در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان، اقتصاد مقاومتی را مبنای برنامه‌های سال ۹۵ دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد که باید دست به دست یکدیگر اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.
به گزارش کیمیای وطن، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، با تاکید بر اینکه «زنجیرهای تحریم را گسسته‌ایم»، به شرایط آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم
اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و تحریم‌ها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش
در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.
رییس جمهوری گفت: ملت بزرگ ایران با تصمیم تاریخی خود در خرداد ۹۲،خواست که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم جهانی را با شکست مواجه کرده و فشارهای حاصل از تحریم و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کند.
دکتر روحانی برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری دانست و گفت: به آنان که می‌گویند برجام برای ما چه کرده است، باید گفت برجام
افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده است.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «رسانه‌های ما اخلاق را مدنظر قرار دهند»، گفت: آشوب و هرج‌ومرج رسانه‌ای را ملت ایران نمی‌پسندد و هجمه‌های غیراخلاقی بعضی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز زنجیرهای تحریم گسسته شده، تصریح کرد: امروز روابط بانکی خوبی میان بانک‌های ایران با بانک‌های جهانی یکی پس از دیگری گشوده می‌شود و اولین قراردادهای ما با دیگر کشورها در زمینه ایجاد ارتباط بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های این کشورهاست.
رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به تلاش ملت ایران در این عرصه افتخار می‌کند گفت: برجام، ثمره تلاش ملت و هدایت‌های رهبری است و ما امروز در جایگاهی قرار داریم که باید از فضای به وجود آمده پس از برجام استفاده کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ برنامه‌های بلندمدت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امسال باید همه دست به دست هم داده و دستورات رهبری را اجرا و اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم.
رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش در جهت جذب سرمایه‌های خارجی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور آغاز شده و امروز ایران، حرکت پرشتابی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها پیش رو دارد.
رییس جمهوری با اشاره به مسئله مهم آب برای استان سمنان و قرار گرفتن این استان در کنار کویر مرکزی با بارندگی کم تاکید کرد که این استان برای صنعت، کشاورزی و مصارف دیگر به آب نیازمند است و باید اقدامات مؤثر و لازم را در این خصوص انجام دهیم.
دکتر روحانی دامه داد: باید نحوه استفاده از منابع آبی را بهینه و اصلاح کنیم؛ وی گردش آب و فعال شدن تصفیه فاضلاب برای مصارف کشاورزی را از دیگر برنامه‌ها برای تامین آب مورد نیاز استان برشمرد.رییس جمهوری سپس به طرح بلندمدت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح، مباحث فراوانی را در رسانه‌ها به دنبال داشت؛ اما دولت طی ماه‌های آخر سال گذشته، محیط زیست را مکلف کرد که مطالعات و اشکالات این طرح را بررسی کند و تقریبا ۸۰ درصد از این مسایل انجام شده و ۲۰ درصد مابقی نیز طی هفته‌های آینده بررسی خواهد شد.
دکتر روحانی ضرورت فعال شدن صنعت گردشگری استان سمنان را خاطر نشان ساخت و تاکید کرد: سمنان نباید تنها محل عبور گردشگران باشد؛ بلکه باید مقصد گردشگری باشد. این استان استعدادها و پتانسیل‌های فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *