سازمان های مردم نهاد حل مشکلات معلولان را مطالبه گری کنند

پریسا خاکبازان

  استاندار اصفهان گفت: تشکل ها، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد حامی معلولان باید وظایف مسئولان را در قبال خدمت رسانی بیشتر به معلولان و جانبازان به آنها یادآوری و حل مشکلات این قشر را مطالبه گری کنند.

محسن مهرعلیزاده ، در دیداربا تشکل های معلولین استان اصفهان افزود: لازم است تمام سازمانها و ارگانها به وظایف خود در قبال معلولان جامعه عمل کننددر همین زمینه ساز و کارها و ارتباطات اداری نباید در خدمات رسانی به معلولان خللی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه معلولان انتظاردارند مسئولان به حل مشکلات آنها توجه کنند، افزود: حاکمیت، دولت و آحاد جامعه نسبت به معلولان حقوق و وظایفی برعهده دارند که باید این حقوق و وظایف را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد حامی معلولان طی دو دهه اخیر در کشور راه اندازی شده و در زمینه حل مشکلات این قشر فعالیت خود را پیگیری می کنند، افزود: حدود ۱۲۰ هزار معلول در استان اصفهان وجود دارد که رسیدگی به آنها نیازمند نقش آفرینی بیشتر تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است.

 مهرعلیزاده گفت: فرمانداران و مدیران و مسئولان ادارات استان باید رابطین خود با معلولان را بصورت تعریف شده مشخص و حقوق معلولان را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، هزاران پرونده بررسی می شود و برای هزاران نفر اشتغال ایجاد می شود، گفت: باید درصدی از این خدمات و تسهیلات به قشر معلولان اختصاص یابد.

استاندار اصفهان بابیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت و مناسب باید به اینگونه افراد اختصاص یابد، گفت: حل مشکلات معلولان باید اولویت اول دستگاههای ذیربط و مسئولان اجرایی قرار گیرد زیرا معتقدم که توجه بیشتر موجب خواهد شد تا مشکلات این قشر حل شود.

مهرعلیزاده با اشاره به نقش و تاثیر موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد در حل مشکلات جامعه از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست برای برطرف شدن مشکلات موسسه های خیریه، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد تلاش و به امور آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی کنند.

استاندار اصفهان از شهرداری و شورای شهر اصفهان نیز خواست با ارائه لایحه ای در زمینه خدمت رسانی به معلولان اثر خوبی از خود به یادگار بگذارند و فرهنگسرا و مراکز مناسبی برای تفریح و سرگرمی این قشر ایجاد کنند.امیدوارم در مدت مسئولیت خود در اصفهان هر ۲ ماه یک بار با جامعه معلولان این استان ارتباط داشته باشیم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *