ستارگان دنیای کمدی

هامون رشیدیان

سال ۹۶ سال موفقی برای سینمای تجاری به خصوص سینمای کمدی بود. فیلم‌های کمدی در سال ۹۶ صدر جدول اکران را به طور کامل در اختیار خود قرار دادند و فیلم‌های دیگر ژانرها فروششان به به زحمت به یک سوم فروش آثار کمدی رسید. هر چند فیلم‌های کمدی این سال‌ها به شدت از فیلمنامه رنج برده‌اند و عملاً داستان در پایین‌ترین سطح خود در این آثار قرار دارد اما این ضعف با حضور بازیگران صاحب نام جبران شده است و از این رو آثار بفروش سینمای ایران را می‌توان آثاری بازیگر محور دانست. به همین بهانه در گزارش امروز نگاهی خواهیم داشت به پولسازترین بازیگران سینما در سال ۹۶٫

حمید فرخ نژاد

حمید خان فرخ نژاد بازیگر آبادانی سینما در کارنامه هنری خود آثاری به شدت متفاوت دارد. او گاهی در فیلم‌هایی به شدت هنری و تلخ مهمترین جوایز سینمایی را از آن خود می‌کند و گاه هم با ایفای نقش‌هایی کمدی در صدر بفروش ها جا می‌گیرد. با این کارنامه رنگارنگ فرخ نژاد توانست با چند فیلم کمدی در صدر پولسازترین بازیگران سال ۹۶ جای بگیرد. هر چند دو فیلمی که فرخ نژاد در آنها به ایفای نقش پرداخته رتبه‌های سوم و چهارم گیشه بعد از “نهنگ عنبر ۲” و “آینه بغل” را در اختیار دارند اما مجموع فروش آنها باعث شده تا فرخ نژاد در صدر پولسازهای سینما قرار گیرد. دو فیلم “خوب بد جلف” به کارگردانی “پیمان قاسمخانی” و “گشت ۲” کاری از سعید سهیلی زاده در مجموع به فروشی معادل ۳۶ میلیارد تومان دست یافته‌اند که این در نوع خود برای فرخ نژاد رکوردی فوق العاده به حساب می‌آید.

رضا عطاران

رضا عطاران چه در تلویزیون و چه در سینما همواره از پرمخاطب‌ترین بازیگران سینما بوده است. عطاران رابطه عمیقی با مردم دارد و با وجود تمام موفقیت‌هایش هنوز هم آزادانه در کوچه و خیابان تردد می‌کند و با هوادارانش خوش بش می‌کند. عطاران شاید تنها سوپر استار سینمای ایران است که هنوز با مترو و اتوبوس رفت و آمد می‌کند و ابایی هم از حضور در بین مردم ندارد. این خصوصیات برجسته اخلاقی عطاران و البته هنر ناب بازیگری او باعث شده او در طی یک دهه اخیر همواره یکی از پولسازترین بازیگران سینما باشد. عطاران در سال ۹۶ با فیلم نهنگ عنبر ۲ به رکوردی تاریخی رسید و با فروشی ۲۱ میلیارد تومنی در صدر فیلم‌های پرفروش جای گرفت. از این رو او بعد از فرخ نژاد دومین بازیگر پولساز سینما بود. عطاران به احتمال فراوان در سال ۹۷ نیز یکی از گزینه‌های اصلی پرفروش‌ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است. وی امسال فیلم سینمایی “مصادره” ساخته “مهران احمدی” را آستانه اکران نوروزی می‌بیند. فیلمی که به احتمال فراوان می‌تواند رکوردها را جابجا کند.

محمدرضا گلزار

آقای سوپر استار سینما هنوز هم می‌تواند فروش یک فیلم را تضمین کند. محمدرضا گلزار سالهای سال تونسته یگانه سوپر استار موفق سینما باشد به گونه‌ای که در طی سال‌های اخیر تمامی آثاری که او در آنها حضور داشته جز پرفروش‌ترین‌ها بوده است. محمدرضا گلزار بازیگر و خواننده سینمای ایران امسال هم توانست جا پای خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران محکم کند. وی که سال گذشته با فیلم “سلام بمبئی” توانست رتبه سوم گیشه سینمای ایران را از آن خود کند امسال نیز با یک فیلم در میان پولسازهای سینمای ایران قرار گرفت. گلزار امسال با فیلم جدید “منوچهر هادی” به نام “آینه بغل” به فروشی فوق العاده و بالای ۲۰ میلیارد تومان دست یافت تا به عنوان سومین بازیگر پرفروش سال سینمای ایران شناخته شود.

جواد عزتی

بدون شک سوپر استار جدید سینمای ایران جواد عزتی است. بازیگر با نمک و همه فن حریفی که در اکثر نقش‌هایش خوش درخشیده است. جواد عزتی این روزها از پرکارترین بازیگران سینماست و بسیاری او را ستاره نوظهور سینمای کمدی می‌دانند. جواد عزتی امسال با دو فیلم آینه بغل و اکسیدان موفق شد جای خود را در جدول پولسازها مستحکم کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *