سلامتی، امری همگانی و برای همه

فرزانه افسرطه

همایش پیاده‌روی کارکنان مخابرات منطقه اصفهان همزمان با سراسر کشور به همراه اعضای خانواده‌شان و با هدف ارتقای سطح سلامتی با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان، مشاور ورزش، کارشناس تغذیه و اجرای برنامه‌های استنداپ کمدی، موسیقی زنده، مسابقه و اهدای یادبود مراسم در ناژوان برگزار
شد.
در همایش پیاده‌روی کارکنان شرکت مخابرات منطقه اصفهان که با هدف ارتقای سطح سلامت روانی و جسمی در جاده سلامت منطقه ناژوان برگزار شد، مهندس حیدری‌زاده، مدیر مخابرات منطقه اصفهان، هدف از همایش‌های خانوادگی را ایجاد نشاط بین کارکنان و خانواده آنها دانست و گفت: چنین برنامه‌هایی باعث افزایش بهره‌وری و انگیزه همکاران در فضای کاری می‌شود و امیدواریم در آینده شاهد افزایش چنین برنامه‌هایی باشیم.
در ادامه، امین محمودی، کارشناس تغذیه، با تأکید بر تأثیر اصلاح سبد غذایی در درمان و عدم ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، شعار سال گذشته سازمان بهداشت جهانی «لطفا درباره افسردگی صحبت کنید» را نگران‌کننده خواند و گفت: این شعار، حاکی از افزایش افسردگی و طبع سوداست.
وی شعار امسال را «سلامتی، امری همگانی و برای همه» اعلام کرد که یک پویش همگانی است.
محمودی با اشاره به حمایت از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اصفهان، بر لزوم مصرف کمتر آب تأکید کرد و گفت: باید از خودمان شروع کنیم.
وی انجام موفق هر اقدام خوب را مستلزم شروع آن از خود فرد دانست و افزود: براساس قانون طبیعت با شادکردن دیگران، خودت به شادی می‌رسی.
وی گفت: آموزش نباید با رویکرد تجاری و بیزینس باشد؛ بلکه همه باید در آن سهیم باشند.
وی احترام به پزشکان در جامعه را نشانه زیادبودن تعداد بیماران و احترام به معلمان را نشانه اهمیت‌دادن به سلامتی و آموزش عنوان کرد.
وی با اشاره به اجتناب از دیرخوابیدن، خوردن غذای سالم و سبک به‌ویژه در وعده شام را توصیه کرد. کارشناس تغذیه بیان کرد: هفت نوع غذا داریم که شامل غذای پنداری، دیداری، گفتاری، شنیداری، انسی، لمسی، آشامیدنی و خوراک است و نباید هر چیزی را خورد و هر موسیقی‌ای را شنید. همچنین افراد مزاج‌های متفاوتی دارند که باید به آن توجه کنند.
وی هر عنصر را دارای مزاجی خاص دانست که نباید از تأثیرات آنها غافل ماند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *