سمینار والدورف بین کشوری ایران و آلمان

ستایش ساسانی نژاد

دوره مشترک دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، استادان اتحادیه والدورف آلمان و انجمن منطقه‌ای دوستداران کودک در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.
این دوره بین‌المللی در قالب سه مجموعه ویژه دانشجویان، استادان، مربیان و مدیران با هدف آشنایی با سیستم آموزشی والدورف برنامه‌ریزی شده بود. والدورف مدل عمومی آموزشی استفاده‌شده در کشور آلمان از گروه سنی کودکان تا بزرگسالان بوده و مبتنی بر آموزش با استفاده از ابزار هنر است.
برنامه آموزشی ویژه استادان در روز جمعه ۰۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ با حضور دکتر حبیب‌الله ارزانی مشاور محترم وزیر و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد برگزار شد.
شروع جلسه با سخنرانی دکتر مشکلانی و سخنرانی دکتر قاضی‌عسکر ریاست محترم دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان همراه بود.
توضیحات اولیه خانم سجادی درباره مدل آموزشی والدورف، توضیحات تکمیلی آقای هرمان وایشه درباره مدل آموزشی والدورف و ترجمه همزمان خانم نادری و همچنین اجرای عروسکی توسط خانم الکسا و خانم بامگارتن در ادامه این برنامه بود.
بومی‌سازی مهارت‌های والدورف به سبک ایرانی‌اسلامی
دکتر احسان مشکلانی، سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، در حاشیه این سمینار آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار کیمیای وطن گفت: با توجه به اینکه کیفیت آموزشی در ایران بسیار پایین است و استادان دلیل این مسئله را فعالیت دانشجویان عنوان می‌کنند و دانشجویان نیز از طرفی از استادان و دانشگاه انتظار دارند، اهمیت کیفیت آموزشی مورد توجه قرار گرفت.
دکتر مشکلانی ادامه داد: ما بر آن شدیم که درباره مدل‌های آموزشی موفق دنیا تحقیق و پژوهش داشته باشیم که کیفیت آموزشی سایر کشورهای دنیا را با مدل‌های آموزشی خود مقایسه کنیم.
وی افزود: در این سمینار کارشناسان آلمانی رویکردهای جدید رشد جسمی، عاطفی و فکری را از آغاز تا دوران بزرگسالی و ورود به جامعه ارائه کردند.
سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با بیان اینکه این دوره بین‌المللی در قالب سه مجموعه ویژه دانشجویان، استادان، مربیان و مدیران با هدف آشنایی با سیستم آموزشی والدورف برنامه‌ریزی شده بود، تصریح کرد: مدل والدورف، یکی از مدل‌های آموزشی بسیار عالی است که از سن ۳ سالگی به بالا بوده و با مدل‌های آموزش اسلامی ما بسیار همخوانی دارد و قطعا مهارت‌های والدورف به سبک ایرانی‌اسلامی بومی‌سازی خواهد شد.
دکتر مشکلانی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مدل آموزشی با ابزارهای فرهنگی‌هنری در ارتباط است، ما تصمیم گرفتیم این سمینار را برگزار کنیم که امیدواریم توانسته باشیم تا جایی که ممکن است در زمینه تعلیم و تربیت و نحوه آموزش قدم مثبتی برداشته باشیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *