سیاست‌های اقتصادی دولت باید شفاف شود

پروانه شریفی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت (تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزار و نظافت صنعتی)، گفت: سطح انرژی برای فعالیت صنعتگران در استان اصفهان کم شده است.
محمدرضا برکتین ادامه داد: ناامیدی صنعتگران برای اقتصاد جامعه بسیار مضر است؛ اما در هر صورت صنعت باید فعال باشد و این بدان معنا نیست که مسئولان نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی بی‌‌تفاوت باشند.
وی افزود: بسته حمایتی از واحدهای کوچک و متوسط در استان اصفهان شاید برای تسهیل یا کنترل شرایط صنعت مفید بود؛ اما واحدهایی که از بسته حمایتی استفاده کردند، به صورت موقت نجات پیدا کردند و این بسته، نوشداروی اصلی برای صنایع نبود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بسته حمایتی از واحدهای کوچک و متوسط تا حدودی توانست جلوی سراشیبی سقوط وضعیت صنعت استان اصفهان را بگیرد؛ سیاست‌های اقتصادی دولت باید مشخص و شفاف شود تا ما هم در همان راستا فعالیت کنیم؛ در حال حاضر بدون تکلیف
هستیم.
برکتین ادامه داد: استقبال از ستاد رونق اقتصادی در استان اصفهان بسیار کمتر از سال گذشته بود. ستاد تسهیل و رونق اقتصادی صرفا برای اعطای تسهیلات نیست؛ تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان اصفهان زیر ظرفیت و بین حیات و ممات دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی گفت: وضعیت امروز صنعت درگیر عملکرد و رفتارهای دیروز کشور است و در حال حاضر به دلیل رکود اقتصادی، واحدهای تولیدی نمی‌توانند دارایی‌های معوقه خود را بپردازند؛ رفع مشکل صنایع نیازمند سیاست‌های اقتصادی درازمدت است.
حضور ۱۳۷ مشارکت‌کننده در نمایشگاه صنعت استان اصفهان
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از حضور ۱۳۷ مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، سمنان، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان غربی و نمایندگان فروش محصولات و خدمات از کشورهای چین، کره، ترکیه، آلمان و رومانی در دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت خبر
داد.
علی یارمحمدیان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه صنعت اصفهان مانند سال‌های گذشته، میزبان بازدیدکنندگانی از سایر استان‌ها باشد.
وی افزود: نمایشگاه نبض اقتصاد و صنعت هر جامعه محسوب می‌شود؛ زیرا تولیدکنندگان و غرفه‌داران با عرضه محصولات خود نقش مؤثری را برای رونق صنعت ایجاد می‌کنند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه اصفهان هر هفته یک رویداد اقتصادی را برگزار می‌کند و امیدواریم مسئولان صنعتی استان و شهر اصفهان طی بازدید از این نمایشگاه مسائل صنعت استان را ارزیابی کنند
و اگر می‌خواهند رونق اقتصادی به وجود آید، با برگزاری نمایشگاه این امر محقق می‌شود.
یارمحمدیان تصریح کرد: مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه در زمینه خدمات مهندسی، ماشین‌ابزار و ملزومات کارگاهی، تجهیزات صنعتی و کارگاهی و ابزارآلات مانند دستگاه‌های جوش، برش، لیزر، سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک، لیفتراک و بالابرهای صنعتی، صنایع و خدمات وابسته کارگاهی و ایمنی بهداشت صنعتی (HSE)، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی و نظافت صنعتی، به عرضه توانمندی‌ها و تازه‌های خود می‌پردازند.
وی افزود: ۳۰ درصد مشارکت‌کنندگان نمایشگاه را تولیدکنندگان و ۲۵ درصد آن را تأمین‌کنندگان تشکیل می‌دهند. همچنین ۱۰ درصد مشارکت‌کنندگان در زمینه مواد اولیه و ۳۵ درصد در بخش بازرگانی فعال هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *