شناسایی و استعدادیابی فیلم‌سازان جوان

زهرا نصیری

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، با هدف پرداختن به مبانی احسان و نیکوکاری از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه همزمان با هفته احسان و نیکوکاری به صورت ملی و بین المللی در اصفهان برگزار می‌شود. رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه امروز وقتی بحث از احسان و نیکوکاری می‌کنیم دامنه آن بسیار وسیع و پراکنده است و ما با همین نگاه و مطابق شرایط امروز جامعه کنونی در غالب علی مختلف به جشنواره نگاه کردیم افزود: در جامعه ما مؤسسات و خیریه‌های زیادی در زمینه احسان و نیکوکاری شکل گرفته که باید وجه فرهنگ و کاراین خیریه‌ها را برای مردم تبیین نماییم. حسین ملایی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه جشنواره از خیران فعال حوزه اجتماعی و هنری تجلیل می‌شود، اضافه کرد: در این دوره از جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، حوزه هنری، شهرداری اصفهان، سازمان محیط‌زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه هنر و دانشگاه صنعتی مشارکت داشته‌اند. وی تاکید کرد: جشنواره حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی فیلم‌سازان است و مأموریت جشنواره تفکر به زیبایی و نیکوکاری است.

۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز درباره اکران فیلم‌هایی با موضوع “نیکوکاری در جهان” در بخش غیررقابتی بین‌المللی این جشنواره گفت: ۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل در ۲ گروه مرور بر آثار سینمای آلمان و نمایش فیلم از ۱۶ کشور اکران می‌شود. رسول صدر عاملی، با اشاره به اینکه امسال در بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه بیش از ۱۰۰۰ فیلم به جشنواره رسید و این نشان از استعدادهای نهفته در بین مخاطبان سینما را دارد که قرار است تمام فیلم‌ها در ۲ بخش داوری و اکران شود گفت: جشنواره امسال با یک نگاه ملی برگزار شد و فیلم‌های برگزیده به‌صورت هم‌زمان در استان‌های دیگر نمایش داده می‌شود. وی با اشاره به هیئت انتخاب و داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بیان کرد: کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، محمد کات، بهرام عظیمی، آیدا پناهنده، فریدون خسروی ازجمله هیئت داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان هستند.

پیشتازی ارسال آثار به حسنات

جانشین رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: پیشتازی جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته روند رشد خوبی داشته است گفت: امسال ۲۷۶۵ اثر در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. محمد سعید عشاقی با بیان اینکه در بخش ملی ۱۸۸۵ اثر و در بخش داستانی ۷۱۸ اثر، در بخش مستند ۳۶۱ اثر، در بخش پویانمایی ۱۳۷ اثر و در بخش فیلم‌نامه نیز ۵۶۹ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند، اضافه کرد: آثار جشنواره ملی در ۲۹ استان و ۱۷۷ شهر کشور اکران می‌شود. وی افزود: بیشترین آثار جشنواره از استان تهران، اصفهان، خراسان، قم و گیلان و مازندران به دبیرخانه ارسال شده است.

نیکوکاری وتلاش های جمعی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیزتاکید کرد: در مراسم اختتامیه درکنار نمایش آثار هنری، یک خیریه شاخص استان اصفهان و یک خیریه از دیگر استان‌ها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ این تلاش‌ها القا این نکته را دارد که در کنار مسؤولیت‌های فردی برای کمک و نیکوکاری تلاش‌های جمعی با برنامه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشند. سید علی نکویی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، حوزه هنری، محیط‌زیست، اداره کل زندان‌ها، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان از جمله دستگاه‌هایی بودند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *