شهردار اصفهان افزایش همکاری پاریس را خواستار شد

 

حدیث بابایی

قدرت الله نوروزی در افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان در پاریس در مجلس ملی فرانسه بیان کرد: به عنوان شهردار اصفهان علاقه مندم که ارتباط میان گردشگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران فرانسوی با شهر تاریخی اصفهان افزایش یابد.
وی افزود: اصفهان ظرفیت‌های وسیعی برای برقراری ارتباط با پاریس در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی دارد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: این شهر در زمینه انرژی‌های پاک، بازیافت پساب‌های صنعتی و شهری و احداث شبکه‌های آبیاری برای کاشت و نگهداری از درختان سازگار با اقلیم اصفهان، به همکاری‌های بین المللی به ویژه تجربیات کشور فرانسه نیاز دارد.
وی از فرانسه به عنوان یکی از مراکز اصلی ایجاد تمدن و دانش همچنین خلاق در عرصه‌های فرهنگ، ادبیات، هنر و فناوری در سطح جهان نامبرد و افزود: فرانسه از این لحاظ موقعیت درخشانی دارد.
نوروزی به نقش ایران در پیدایش تمدن، دانش، هنر و فرهنگ اشاره کرد و افزود: ایران همزمان با پیدایش تمدن در چین، مصر و بابل نقشی مهم و تاثیرگذار در تمدن جهانی داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر آثار و بقایای این تمدن در پاسارگاد و در شوش دانیال در مرکز و جنوب ایران اسقرار دارد، اضافه کرد: باستان شناسان فرانسوی در کشف و شناساندن آنها به جهانیان نقش زیادی بر عهده داشته‌اند.
شهردار اصفهان خطاب به نمایندگان مجلس ملی فرانسه گفت: شهری که افتخار دارم به عنوان شهردار آن با شما صحبت کنم نیز یکی از مراکز تاثیرگذار در هنر، فرهنگ، دانش و تمدن در دوران باستان و نیز در دوران میانه است.
وی ادامه داد: بسیار خرسند و سرافرازم که بگویم شهر اصفهان مورد علاقه گردشگران فرانسوی است به نحوی که همیشه به خصوص در فصل بهار، افتخار میزبانی از گردشگران فرانسوی را دارد.
پروژه ایران هراسی آمریکا محکوم به شکست است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در آیین آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان، گفت: میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرنها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده است. این شهر آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده و با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است.
فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر می‌رسد هر یک بازتاب دیگری است. اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی می‌باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: آثار تاریخی اصفهان شامل مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های گونه‌های متنوع از معماری ایرانی در هزار سال پیش و بیشتر می‌باشد. کیفیت و کمیت اینگونه کارهای هنری بسیار است و شاهکارهای هنری معماری ایرانی پس از اسلام می‌باشد.

سهل آبادی افزود: هنرمندان معاصر اصفهان ابداعات جدیدی را در سالهای اخیر در زمینهٔ نقاشی مینیاتور، کاشی کاری و کنده کاری انجام داده‌اند. اصفهان همچنین سنت موسیقی دیرینه‌ای دارد. امروزه عالمان موسیقی در موسیقی ایرانی به لهجه اصفهانی صحبت می‌کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مناسبات بین المللی کشورمان افزود: دیپلماسی فعال و پویای ایران در سطوح مختلف نه تنها شمشیر دشمنان را کند کرده بلکه جایگاه جمهوری اسلامی را در مجامع و گروه بندی‌های بین المللی ارتقا داده است. در فضای پسابرجام و به دنبال ترددهای دیپلماتیک فراوان، صدها توافق بین ایران و کشورهای مختلف از اقصی نقاط جهان از امضا گذشت که بسیاری از سندهای همکاری در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: با تدبیر مدبرانه رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی و تلاش موفق دولت، تبلیغات رییس جمهور آمریکا برای بازگردانندن موج ایران هراسی در منطقه و جهان با شکست مواجه شده است و سفر هیات های مختلف اقتصادی و فرهنگی به ایران و برگزاری این چنین نشست‌های نشان از تغییر معادلات بین المللی و منطقه‌ای به نفع کشورمان دارد.
گفتنی است هفته فرهنگی اصفهان توسط شورای ایرانی-فرانسوی CIF با همکاری اتاق بازرگانی و اصفهان، انجمن دوستی ایران و فرانسه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، شهرداری و دفترنمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان برنامه ریزی و در شهر پاریس در حال برگزاری می‌باشد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *