شهردار شهرضا: خانه فرهنگ در محلات کم جمعیت شهرضا ایجاد می‌شود.

شهردار شهرضا گفت: در سایر محلات کم جمعیت شهرداری از ساخت فرهنگ‌سرا اجتناب کرده و خانه‌هایی را خریداری و در قالب خانه فرهنگ استفاده می‌شود .

به گزارش خبرنگاراصفهان کیمیا ، محمد هویدا در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهارگفت: شهرداری و شورای شهر در دوره چهارم در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار با رویکرد فرهنگی کار خود را آغاز کرده و امروز با این رویکرد فرهنگسرای اسلام آباد، پاسداران و سروستان در حال ساخت است.

 هویدادرادامه گفت: باغ بانوان در فضایی به وسعت ۱۷ هزار مترمربع در حال ساخت است و امیدواریم با اختصاص اعتبار در سال ۹۴ این چند پروژه تکمیل شود.

 شهردار شهرضا گفت: در سایر محلات کم جمعیت، شهرداری از ساخت فرهنگ‌سرا اجتناب کرده و خانه‌هایی را خریداری و در قالب خانه فرهنگ استفاده می‌شود که در تمام این فضاهای فرهنگی یک کتابخانه عمومی در آن دیده شده است.

 با تغییر مدیرکل نباید مصوبات زیر سئوال برود

 وی افزود: در خرداد ۹۳، دو مصوبه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان داشته که با تغییر مدیرکل استان و کشور بعد از گذشت ۸ ماه از آن اعلام کردند قابلیت اجرایی ندارد.

 هویدا با بیان اینکه حتی مصوبات شورای شهر تا ۱۵ روز قابل اعتراض است نه بعد از گذشت ۸ ماه، تصریح کرد: بیشتر جلسات با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان تشکیل شده و اگر احساس می‌شد این مصوبات با ضوابط مغایرت دارد باید در همان زمان اعلام می‌کردند.

 وی افزود: اگر قرار باشد ۲۰ نفر از دستگاه‌های مختلف در جلسه حضور پیدا کنند و تصمیمی بگیرند و بعد از گذشت ۹ ماه کسی در تهران اعلام کند این مصوبه مشکل دارد درست نیست.

 شهردار شهرضا با اشاره به عدم اختصاص سهم کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه اسلام آباد، گفت: ساخت‌وساز کتابخانه اسلام آباد با کمک‌های مردمی انجام شده و قرار شد برای تجهیزات آن ۶ میلیون انجمن هزینه کند که بعد از ۹ ماه اعلام کردند قابلیت اجرایی ندارد.

 وی بیان کرد: در گذشته نیم درصد شهرداری در کار ساخت‌وساز کتابخانه‌ها هزینه می شد و از ابتدای سال ۹۳، شهرداری ساخت و ساز را تقبل می‌کند و نیم درصد را در حوزه تجهیزات کتابخانه هزینه می‌کند.

 هویدا گفت: همه شهرداری‌های استان در بحث نیم درصد هیچ مشکلی با نهاد کتابخانه ندارند و بیشترین مشکل را نهاد با شهرداری اصفهان دارد.

 وی با بیان اینکه خیلی از نقاط شهر امکاناتی که قرار است در سروستان ایجاد شود را ندارند، افزود: در حال حاضر ۲ سالن ورزشی توسط بسیج و سپاه احداث شده که برای استفاده همه رشته‌های ورزشی آزاد است.

 شهردار شهرضا با اشاره به ایجاد سالن ورزشی در ساختمان مدیریت بحران شهرداری، خاطرنشان کرد: در اوایل سال ۹۴ این سالن ورزشی که مناسب برای ورزش‌های کشتی، والیبال و بسکتبال است استفاده می‌شود.

 فرهنگسرای سروستان تا پایان سال ۹۴ افتتاح می شود

 وی با بیان اینکه سالن ورزشی خاوران در نزدیکی سروستان مورد استفاده اهالی سروستان قرار می‌گیرد، افزود: فرهنگسرای سروستان بخشی از آن در حد سفت‌کاری است که یک فرهنگسرا بر اساس استانداردها و سرانه‌ها است و کل محله سروستان را پوشش می‌دهد.

 هویدا با بیان اینکه فرهنگسرای سروستان تا پایان سال ۹۴ افتتاح می شود، بیان کرد: کتابخانه استاندارد باید در مرکز شهر باشد شهرداری شهرضا آمادگی دارد در کارخانه نوین کتابخانه استاندارد ساخته شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *