«شهرزاد»، سریالی که خواب خوش را از سریال‌های ترک ربود «شهرزاد»، قهرمان بی رقیب

حسن فتحی، بدون شک یکی از موفق‌ترین کارگردانان ایرانی به خصوص در حوزه سریال است. شاید کمتر کارگردانی تا امروز موفق شده باشد به اندازه او سریال موفق بسازد. آثار این کارگردان خوش نام، چه در ژانر تاریخی و چه در ژانر معاصر، همواره در پی نمایش اصالت و ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی بوده‌اند. آثاری چون: پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، میوه ممنوعه، روشن‌تر از خاموشی و زمانه در کنار آثار متفاوتی مانند پستچی سه بار درنمی‌زند و کیفر مورد توجه و تحسین مخاطبان قرار گرفته‌اند و جوایز و افتخارات فراوانی را نصیب کارگردانش کرده‌اند. فتحی مانند همیشه از موفقیت اثر خود مطمئن است. با همین اطمینان هم به سراغ روایتی نو از تاریخ معاصر با طرح داستانی پرکشش در روزهای پرتپش مرداد ۱۳۳۲، رفته و عاشقانه «شهرزاد» را خلق کرده است تا بار دیگر یک خاطره ماندگار و فراموش‌نشدنی را در کارنامه پرافتخار هنری خود بنشاند. این سریال موفق نه‌تنها می‌تواند خواب خوش را از سریال‌های ترک برباید، بلکه بار دیگر به رسانه ملی گوشزد می‌کند که با تکیه بر افراد خوش‌نام و موفق می‌توان ماهواره را از میدان رقابت به در کند.
سریال شهرزاد از نگاه بازیگران
ترانه علیدوستی:
«شهرزاد»، اولین تجربه من در حیطه سریال است. در این ۱۵ سالی که مشغول به کار هستم، چنین تجربه‌ای نداشتم و حالا باید اقرار کنم که شوق و استرس دارم. امیدوارم «شهرزاد»، مقدمه‌ای برای سریال‌سازی در مدیوم شبکه نمایش خانگی باشد، آن هم سریال‌هایی با بهترین کیفیت؛ زیرا شما مخاطبان شایسته بهترین‌ها هستید.»
شهاب حسینی:
«سریال «شهرزاد» درصدد است به شأن و منزلت مخاطب احترام بگذارد. شبکه نمایش خانگی نیز این پتانسیل را دارد که در خدمت فرهنگسازی برای کشور باشد. اقتباس از روی آثار ادبی، اتفاق خوبی است که با «شهرزاد» صورت گرفته است. این فیلمنامه در ابتدا رمانی بوده که به قلم حسن فتحی به نگارش در آمده و بعد او تصمیم گرفته آن را به جلوی دوربین بیاورد؛ زیرا درام بسیار قدرتمندی داشته است. من از اینکه در این سریال زیر سایه علی نصیریان بودم، خوشحالم.»
جمشید هاشم پور:
«همواره علاقه‌مند بودم با حسن فتحی کار کنم و سرانجام در سریال «شهرزاد» این اتفاق روی داد.»
مصطفی زمانی:
«من در کارنامه‌ام تجربه بازی در یک سریال موفق را داشتم و می‌خواستم این اتفاق را باز هم تکرار کنم. آقای فتحی به قدری برای کار خودش عشق دارد که هر بازیگری را برای همراهی مجاب می‌کند. او آبروی خود را برای سریالش خرج می‌کند.»
استاد علی نصیریان:
«وقتی فیلمنامه را خواندم، یک طراحی دیگری برای نقشم به ذهنم آمد؛ اما وقتی آن را با آقای فتحی در میان گذاشتم، دیدم در صورت اعمال تغییرات آهنگ داستان به هم می‌ریزد؛ بنابراین دقیقا همان چیزی را بازی کردم که در متن نوشته شده بود. حسن فتحی نیز کسی است که قبلا با او کار کرده بودم و به توانایی‌اش آشنا بودم و جای سوالی برایم باقی نمانده بود. گروه خیلی خوبی دور هم جمع شده‌اند که حاصل کار آنان می‌تواند رقیب خوبی برای سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.»
پریناز ایزدیار:
«تنها عنوان می‌کنم که این روزها در حال درس پس دادن و یاد گرفتن از بزرگان هستم. من همیشه منتظر به دست آوردن چنین فرصتی بودم و حالا از اینکه در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ام، خوشحالم. از حسن فتحی متشکرم که یک بار دیگر از من برای کار دعوت کرد.»
مهدی سلطانی:
«از اینکه در این اثر هنری بازی می‌کنم، خوشحالم. یک مجموعه موفق نمایشی، باید بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و روی آنان تأثیر بگذارد و شهرزاد این ویژگی‌ها را داراست. من در این سریال در کنار بهترین‌ها از هر حرفه بودم و مطمئنم این سریال، بهترین پروژه‌ای می‌شود که تا امروز در شبکه نمایش خانگی به تولید رسیده است و می‌تواند با همه مخاطبان در هر گروه سنی که هستند، ارتباط برقرار کند.»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *