شهرک های صنعتی به شهرک های انرژی نو تبدیل می شوند

زهرا نصیری

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بدنبال احداث شهرک های سیاسی نبوده و نخواهیم بود گفت: تعدادی از شهرک های صنعتی بدون تقاضا در استان به شهرک های انرژی های نو و تجدید پذیر تبدیل می شود.

  محمد جواد بگی افزود: وجود ٣٠ شهرک بدون متقاضی به یکی از چالش های استان تبدیل شده که این شهرک ها به دلیل عدم انجام مطالعات لازم، تقاضا محور نیست و قابلیت واگذاری و سرمایه گذاری ندارند.

وی با دادن عنوان ‘شهرک سیاسی’ به این شهرک ها، افزود: با تلاش های صورت گرفته و ارایه تخفیف های ویژه توانستیم نظر مثبت سرمایه گذاران را نسبت به ۲۰ شهرک سیاسی مذکور جذب کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود ارائه همه مشوق های لازم، هنوز تعداد معدودی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان با وجود سرمایه گذاری های انجام شده توسط این شرکت برای تامین زیر ساخت های لازم از تقاضای مناسب برخوردار نیست.

بگی ادامه داد: با تدابیر جدیدی که در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت شهرک های صنعتی اصفهان اندیشیده شده مقرر شده است تا شهرک ها و نواحی صنعتی بدون تقاضای استان که بیشتر در شرق استان قرار دارند به شهرک های انرژی های تجدید پذیر و بویژه انرژی های خورشیدی مجهز شوند.

وی مزیت احداث این شهرک ها را علاوه بر استفاده مناسب از امکانات و خدمات ارائه شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان در شهرک های بدون تقاضا، کمک به حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات آب استان و مباحث اقلیمی شاهد رغبت بیشتر سرمایه گذاران به حضور و فعالیت در قسمت غرب استان هستیم، گفت: هرچه از سمت غرب به شرق استان حرکت کنیم، بصورت تقریبی از میزان تقاضا کاسته می شود.

وی اضافه کرد: این شرکت بمنظور کمک به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در منطقه شرق استان با ارائه تخفیف ها و مشوق های لازم بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی شرق استان ایجاد کرده است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *