شوراها قبای خدمت به تن کنند

به گزارش خبرنگار اصفهان کیمیا، رسول زرگرپور در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان اصفهان و روسای شورای اسلامی شهرستان های استان آماری از آخرین وضعیت استان ارائه و گفت:

حدود ۱۹ درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت، حدود ۷۰ درصد فولاد کشور و حدود ۵۰ درصد سنگ و مصالح ساختمانی کشور در این استان به دست می آید و همچنین با اینکه اصفهان، استان نفت خیزی نیست حدود ۳۰ درصد فرآورده های نفتی در استان تولید و از همه مهمتر ۶۰ درصد مصنوعات طلای کشور در این استان ساخته می شود.

وی در خصوص بخش کشاورزی استان گفت: در بخش کشاورزی ۴۵۰ هزار هکتار اراضی حاصل خیز در استان وجود دارد که در این چند سال با خشک سالی که مواجه بودیم حدود ۱۰۰ هزار هکتار آنها از چرخه تولید خارج شد.

استاندار اصفهان بیان کرد: در بخش دانشگاهی ۳۳۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می کنند و ۵ دانشگاه مادر که در رده های بین المللی جا دارند در اصفهان قرار دارد؛ همچنین ۱۶۰ واحد آموزش عالی در استان وجود دارد.

وی درخصوص شوراها گفت:در کشور دو نظام داریم که مکمل هم هستند، یکی نظام دولتی حاکمیتی و دیگری نظام شورایی مردمی، که این دو نه تنها هیچ گونه تناقضی با یکدیگر ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند و در یک راستا قدم بر می دارند.

استاندار در پایان تاکید کرد: عناصر سیاسی اگر وارد شوراها شدند باید ردای سیاست را در بیاورند و قبای خدمت را به تن کنند، با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، شورا باید نماد یک هیات منصفه و بی طرف باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *