شکست داعش، شکست آمریکاست

نفیسه الله دادی

ایران با پیام سردار سلیمانی به امام خامنه‌ای، پایان کار گروه وهابی-صهیونیستی داعش را که جنایات باورناپذیری در عراق و سوریه انجام داد، اعلام کرد.
در پیام سردار سلیمانی اشاره شد: تمامی این جنایات‌ (جنایاتی بسیار دردناک که غیرقابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده‌زنده مردان در مقابل خانواده‌های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن‌های بی‌گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده‌زنده افراد و ذبح دسته‌جمعی صدها جوان) بنا به اعتراف عالی‌ترین مقام رسمی آمریکا که هم‌اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد، توسط رهبران و سازمان‌های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا شده است؛ کمااینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجراست.
این باعث افتخار است که سرداری ایرانی توانسته جهان و به‌ویژه منطقه آشوب‌خیز خاورمیانه را از شر گروه بی‌اساس داعش رها کند.
شکست داعش، شکست آمریکاست. با این شکست که با مشارکت عظیم ایران انجام گرفت، به جهانیان نشان دادیم که خاورمیانه نیاز به پلیس غربی ندارد. بعضی کشورهای خاورمیانه به چنان بلوغ و توانایی مدیریتی رسیده‌اند که می‌توانند امنیت را برای خود و کشورهای همسایه‌شان بازتعریف کنند و موجب وحدت و یکرنگی شوند.
تحول در عراق و سوریه بدون کوچک‌ترین حضور و تأثیر آمریکا انجام گرفت. نشست‌های صلح آستانه و تصمیم‌گیری روند کنترل داعش توسط روسیه، ترکیه و ایران رخ داد و این یعنی آمریکا در منطقه خاورمیانه دچار انزوای سیاسی شده است. از سوی دیگر عربستانی که خودش هم متوجه شد جایی در موفقیت‌های خاورمیانه ندارد، اینک باید قطعا بپذیرد که در اتمام گروه ظلم داعش نیز نقشی نداشته، غیر از تولد و تجهیز آن.
عربستان برای حضور در منطقه بسیار تلاش کرد تا بتواند در میان برادران عربش جایگاه «ام‌القرایی» را به دست آورد؛ اما بیهوده دست و پا زد.
عربستان با ثروتش می‌خواست و می‌خواهد خاورمیانه را مطیع سازد؛ اما نمی‌داند که ایجاد الفت و نرم‌کردن قلوب، فقط با پول و ثروت نیست؛ بلکه نیاز به همدلی و یاری دارد.
عربستان تخم نفاق و سردرگمی در منطقه کاشت؛ اما با تدابیر جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد.
به نظر می‌رسد بیش از همه رژیم اشغالگر اسرائیل از شکست داعش، دلواپس باشد؛ زیرا همواره توهم ناامنی دارد؛ این توهم ریشه در بحران مشروعیت اسرائیل در منطقه خاورمیانه دارد. مفهوم اشغالگر، نمود بارز مشروع‌نبودن این رژیم است.
اسرائیل با حمایت آمریکا داعش را پروراند تا خودش راحت‌تر دست‌اندازی کند. این‌ها مطمئنا پس از داعش گروه منحرف دیگری را به وجود خواهند آورد؛ باید هوشیار بود. همان‌گونه که شاهد تولد یکی پس از دیگری این گروه‌ها نظیر طالبان و القاعده بودیم. تنها راه، مبارزه با تفکر داعشی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *