ضرورت ساماندهی معلمان حق التدریس چهارمحال بختیاری

حدیث بابایی

شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سالانه یک هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: در مقابل این تعداد بازنشسته تنها ۴۰۰ نفر جایگزین می‌شود از همین رو باید گفت که آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

وی با اشاره به افزایش شیب بازنشستگی فرهنگیان در چند سال اخیر افزود: افزایش تعداد بازنشستگان ضرورت ساماندهی وضعیت معلمان حق التدریس را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۲۵۱ نفر از فرهنگیان استان متقاضی جابجایی در درون و بیرون استان بودند که از این تعداد یک هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۶۳ درصد جابجا شدند.

امیدی به جمعیت ۱۸۹ هزار و ۵۲۸ نفری دانش آموزان در استان اشاره و تصریح کرد: ۶۵ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و ۳۵ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

گرایش بالای دانش آموزان به رشته تحصیلی تجربی

وی خاطرنشان کرد: ۳۵٫۶۱ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در استان در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستند که این مسئله نشان دهنده گرایش بالای دانش آموزان به این رشته تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۸۸ مربی سامل ۵ هزار و ۱۵۱ نفر زن و ۴ هزار و ۲۴۷ نفر مرد در این اداره مشعول به فعالیت هستند، یادآور شد: تقویت آموزش و پرورش و ارتقای کمی و کیفی بخش‌های مختلف آن  سبب سرعت بخشیدن به روند توسعه در زمینه‌های گوناگون می‌شود.

مدارس فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به دانش‌آموزان آموزش دهند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس باید با صرف هزینه و انرژی آموزش‌های لازم در جهت ارتقا فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

اقبال عباسی نیز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که در فضای مجازی وجود دارد ایجاد فضای اعتماد بین دانش‌آموزان، والدین و مربیان و مدیران است.

وی افزود: اعتیاد به فضای مجازی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی به ویژه در بین خانواده ها مطرح است.

عباسی تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری چگونگی ترک اعتیاد خانواده ها و دانش آموزان به فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده شود تا رفتاری صحیح در فضای مجازی داشته باشند، افزود: امروزه استفاده از فضای مجازی و اینترنت به شدت فراگیر شده و همین امر منجر به تأثیرگذاری این فضا بر رفتارهای اجتماعی افراد می‌شود.

رفتار و گفتار معلم به دانش‌آموز القا می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مدارس باید با صرف هزینه و انرژی آموزش‌های لازم در جهت ارتقا فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به دانش‌آموزان ارائه دهند، ادامه داد: نقش معلمان در تربیت دانش‌آموزان انکارناپذیر است چراکه رفتار و گفتار معلم به دانش‌آموز القا می‌شود.

عباسی با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه و نقش آن‌ها در ارتقا سواد و آگاهی مردم، عنوان داشت: بکار گیری معلمان توانمند در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان ضروری است.

اقبال عباسی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بدهی ۲۵ میلیارد ریالی آموزش و پرورش استان به شرکت های آب، برق و گاز که مربوط به قبل از دولت تدبیر و امید است، باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *