طرح مجلس برای قطع مذاکرات نیاز به بررسی دقیق دارد

کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر در طول مذاکرات از طرف تیم مذاکره کننده آمریکایی،‌ تهدیدی علیه ایران مطرح شود، تیم مذاکره کننده کشورمان با قاطعیت به این تهدیدها پاسخ خواهد داد و اجازه اعمال هرگونه فشار را به طرف مقابل نخواهد داد.

حسن بهشتی‌پور  کار‌شناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه آمریکایی‌ها از کارشکنان اصلی در روند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای هستند،گفت: علت اینکه آمریکا به چرخه مذاکرات اضافه شد، سنگ اندازی‌ها و دخالت‌های بی‌مورد آن‌ها در روند مذاکرات ایران و کشورهای اتحادیه اروپا بود.

وی تصریح کرد: براساس طرح ارسالی نمایندگان که با قید فوریت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درخصوص قطع مذاکرات با طرف آمریکایی در صورت بیان تهدید‌‌ها در طول مذاکرات تقدیم شد، نیازمند بررسی دقیق و مؤثر در کمیته‌های تخصصی نظیر شورای عالی امنیت ملی و یا کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

کار‌شناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه نفس عمل مجلس شورای اسلامی در زمینه انجام تمهیداتی برای مقابله با اقدامات کنگره آمریکا در خصوص نظارت بر روند توافق هسته‌ای، کار پسندیده و خوبی است،اظهار داشت: اما اینکه چه اقداماتی قرار است صورت بگیرد، نیازمند بررسی‌های دقیق و تخصصی توسط کمیته‌ها و کمیسیون‌های مرتبط است.

بهشتی‌پور در پایان تصریح کرد: اگر در طول مذاکرات از طرف تیم مذاکره کننده آمریکایی،‌ تهدیدی علیه ایران مطرح شود، تیم مذاکره کننده کشورمان با قاطعیت به این تهدیدها پاسخ خواهد داد و اجازه اعمال هرگونه فشار را به طرف مقابل نخواهد داد؛ کما اینکه تاکنون هیئت مذاکره کننده کشورمان با اقتدار کامل در عرصه مذاکرات ظاهر شده‌ و توان اعمال فشار و زیاده خواهی را از طرف‌های مقابل سلب کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *