عراقچی در پایان نشست کارشناسان سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد: با حرکت‌های وحدت‌شکن بعضی کشورها در سازمان همکاری اسلامی مواجهیم

معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه بسیاری از کشورها در سازمان همکاری اسلامی تلاش دارند که حرکت سازمان به سوی همبستگی و وحدت بیشتر امت اسلامی باشد، گفت: متاسفانه با بعضی از حرکت‌های وحدت‌شکن از طرف بعضی کشورهای خاص در سازمان مواجه هستیم.
به گزارش کیمیای وطن، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه که سرپرستی هیئت ایرانی در نشست دو روزه کارشناسان سازمان همکاری اسلامی را بر عهده داشت، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت سازمان همکاری اسلامی در جهت وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی و مقابله با وحدت‌شکنی است. عراقچی درباره مسایل مورد بحث در نشست کارشناسان افزود: تبادل نظرهای مفصلی صورت گرفت؛ موضوعات مختلف جهان اسلام از جمله بحث‌های سوریه، یمن، لیبی مسایل مربوط به اقلیت‌های مسلمان در نقاط مختلف جهان و حمایت‌های سازمان همکاری اسلامی از اقلیت‌ها از جمله موارد بحث بود.
نشست کارشناسی سازمان همکاری اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد و پیش‌نویس بیانیه آماده شده در نشست سه‌شنبه وزرای امور خارجه برای ارایه به نشست سران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: بحث وحدت و همبستگی اسلامی، بحث مصالحه در جهان اسلام و پیدا کردن راه‌هایی برای رفع اختلافات مباحث اقتصادی و فرهنگی و در مجموع حدود ۲۰۰ بند موارد مختلف در پیش نویس بیانیه پایانی سران آماده شده است.عراقچی گفت : یک بیانیه مخصوص فلسطین نیز جدا از بیانیه پایانی اجلاس خواهد داشت که متن آن آماده شده و به نشست وزرای امور خارجه ارایه می شود.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم تقویت همبستگی اسلامی اضافه کرد: یکی از معضلات سازمان همکاری اسلامی بحث تمایل برخی از کشورهای عضو است که مسایل دوجانبه خود را به سازمان تعمیم می‌دهند و در سطح سازمان مطرح می کنند و به نوعی خلاف وحدت و همبستگی اسلامی حرکت می کنند و این چیزی است که باید با آن مقابله شود.
وی افزود: بسیاری از کشورها در سازمان همکاری اسلامی تلاش دارند که حرکت سازمان به سوی همبستگی و وحدت بیشتر امت اسلامی باشد؛ متاسفانه با بعضی از حرکت‌های وحدت‌شکن از طرف بعضی کشورهای خاص در سازمان مواجه هستیم. موضع جمهوری اسلامی ایران، تقویت همکاری و وحدت کشورهای اسلامی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *