عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی خبر داد: درخواست تحویل رضا ضراب به ایران و محاکمه

عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، از درخواست کمیته متبوعش برای تحویل رضا ضراب به ایران و محاکمه وی خبر داد.
به گزارش کیمیای وطن، امیرعباس سلطانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازداشت رضا ضراب در آمریکا گفت: کلید تمامی قفل ها و گره های موجود در پرونده متهم نفتی در دستان رضا ضراب است.نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی
با بیان اینکه تمام اموال بابک زنجانی در اختیار رضا ضراب است، افزود: روشنگری در خصوص پرونده فساد نفتی، نیازمند تحویل رضا ضراب به ایران و محاکمه وی است که این موضوع در قالب درخواستی از سوی کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی تقدیم مسئولان شده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رضا ضراب همه کاره بابک زنجانی بوده و در حال حاضر نیز اموال متهم نفتی در اختیار وی است تصریح کرد: خروج ضراب از ترکیه با زرگی همراه بوده؛ زیرا دستگیری وی در کشور همسایه سهل‌تر بود.
عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی یادآور شد: رضا ضراب در حال حاضر، سرمایه های بسیاری در کشور ترکیه دارد و حمایت حزب حاکم ترکیه از وی اجازه محاکمه دقیق و درست از وی را سلب کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضراب (۱۹ مارس) ۲۹ اسفند در شهر میامی، واقع در ایالت فلوریدا بازداشت شد. هنوز تاریخ جلسه استماع وی در دادگاه نیویورک تعیین نشده است. ضراب در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۱) هم برای دو ماه در ترکیه به‌ عنوان بخشی از یک تحقیقات فساد بازداشت شد، اما بدون اتهام آزاد شد. همزمان «رجب طیب اردوغان،» رییس‌جمهور ترکیه، با اشاره به دستگیری رضا ضراب، تاکید کرد که این موضوع ارتباط خاصی با ترکیه ندارد.

جدیدترین اقدام ضدایرانی آل‌سعود
پرواز هواپیمای ایرانی بر آسمان عربستان ممنوع!

شرکت ماهان، نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱در کرمان تاسیس شد و نام ماهان ایر نیز برگرفته از ماهان شهری در ۳۵ کیلومتری کرمان
است.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حکومت آل‌سعود در جدیدترین اقدام ضدایرانی‌اش پروازهای شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» را در عربستان سعودی ممنوع اعلام کرده است.
بنا بر تصمیم تازه مقامات سعودی، هواپیماهای ماهان اجازه فرود در فرودگاه‌های عربستان یا عبور از آسمان این کشور را ندارند.
علت این منع، «تخلفات اداری از ضوابط و قوانین ناظر بر ایمنی پروازهای بین المللی» توسط ماهان اعلام شده است.
سازمان هواپیمایی عربستان روز دوشنبه ۱۶ فروردین با انتشار بیانیه‌ای روی سایت خود اعلام کرد: تمام مجوزهای داده شده به شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» که به هواپیماهای این شرکت، اجازه نشستن در فرودگاه‌های عربستان و عبور از حریم هوایی این کشور را می‌داد، لغو کرده
است.
عربستان سعودی مدعی شده که لغو مجوزهای داده شده به این شرکت هواپیمایی ایران «بر طبق قانون و هدف حفاظت از جان و ایمنی مسافران» بوده است.
بی بی سی نوشته است: ««این منع در حالی اعلام می شود که روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی همچنان قطع است.
سال گذشته و در پی حمله معترضان به اعدام یک روحانی شیعه به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد، عربستان روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.
با این حال، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران روز شنبه ۷ فروردین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک راهی برای حل و فصل اختلافات دو کشور پیدا شود؛ اما عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، به تازگی اعلام کرده است که اگر ایران به دنبال روابط بهتر با عربستان سعودی است، باید از تلاش برای «صدور انقلاب»
دست بردارد.
ایران و عربستان سعودی بر سر بحران سوریه نیز اختلافات جدی دارند.
سایت آمریکایی رادیوفردا نیز پس از پوشش دادن این خبر آورده است: این اقدام در حالی روی می‌دهد که تهران و ریاض، در اوج تنش سیاسی به سر می‌برند و با یکدیگر رابطه دیپلماتیک
ندارند.
شرکت ماهان، نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱در کرمان تاسیس شد و نام ماهان ایر نیز برگرفته از ماهان شهری در ۳۵ کیلومتری کرمان
است.
شرکت ماهان، از سوی ایالات متحده نیز تحریم شده است. با وجود اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و غرب، تحریم‌های واشینگتن علیه ماهان همچنان پابرجاست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *