عملیاتی‌کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷

حدیث بابایی

سردار معصوم‌بیگی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، گفت: اشراف بر فضای مجازی، اولویت دیگری است که در نیروی انتظامی استان دنبال می‌شود؛ زیرا جرائم با شیب تند در فضای مجازی در حرکت است و اگر کمکی نشود، آسیب جدی بر مردم وارد خواهد شد.
سردار مهدی معصوم‌بیگی روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جدید اظهار کرد: نیروی انتظامی ۱۲ اولویت مهم در سال جاری تعیین کرده که یکی از آن‌ها حمایت از کالای ایرانیست و طی ابلاغ فرماندهی کل انتظامی، خرید هر گونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد، در سطح نیروی انتظامی مطلقا ممنوع بوده و نظارت ویژه‌ای در این رابطه خواهد شد.
در ادامه بخشی از مهم‌ترین صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان آمده است:
نیروی انتظامی دو راهبرد ویژه را دنبال می‌کند: مبارزه با قاچاق کالا با عملیاتی‌کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق و تقویت ایستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا. همچنین تجهیز تیم‌های تخصصی مبارزه و شناسایی انبارهای انباشت قاچاق، از راهبردهای دنبال‌شده توسط نیروی انتظامی خواهد بود.
نصب اولین دستگاه ایکس‌ری کامیون در نایین نوید خوبی برای مبارزه با کالای قاچاق در استان اصفهان است که به‌زودی انجام می‌شود.
رشد ۲۰۰ درصدی در مبارزه با قاچاق در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان و رشد ۵۰ درصدی در پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان وجود داشته و همچنین تعداد باندهای متلاشی‌شده قاچاق کالا تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
سوداگران مرگ، آسیبی جدی در جامعه به شمار می‌روند که مقابله بی‌امان نیروی انتظامی با آنها ازجمله اولویت‌های مهم به شمار می‌رود و در سال ۹۷ نتایج خوبی در این زمینه به دست آمده است.
اشراف بر فضای مجازی، اولویت دیگری است که در نیروی انتظامی استان دنبال می‌شود؛ زیرا جرائم با شیب تند در فضای مجازی در حرکت است و اگر کمکی نشود، آسیب جدی به مردم وارد خواهد شد.
آسیب مرتبط با فضای مجازی نرم و آهسته است و اگر نظارت خانواده‌ها بر فرزندان وجود نداشته باشد، زمانی متوجه می‌شوند که امکان نجات وجود ندارد.
جرائم اقتصادی در فضای مجازی کماکان بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است و در این رابطه کلاهبرداری و موضوعات غیراخلاقی دارای رتبه می‌شود.
تشکیل پرونده نسبت به سال گذشته در فضای مجازی و جرائم افزایش ۴۵ درصدی داشته و نیروی انتظامی در این زمینه فعال‌تر شده است و قطعا مراقبت خانواده‌ها نیز به مراتب باید افزایش یابد تا شاهد افزایش جرائم در این حوزه نباشیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *