فاطمه نخستین و پرتکرارترین اسم ثبت شده در ثبت احوال

زهرا خاکبازان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: اولین برگ سه جلدی ثبت شده در این مجموعه، نام مقدس فاطمه بوده و این نام همچنان صدرنشین اوراق و ‌دفاتر است.

حسین غفرانی کجانی به مناسبت روز ثبت احوال، در خصوص جمعیت آینده استان ابراز نگرانی کرد و گفت: نگرانی از وضعیت جمعیت در آینده وجود دارد؛بیش از ۷۰ درصد جمعیت فعلی در موقعیت پنجره طلایی قرار دارند اما جمعیت به سمت پیری رفته و باید دراین زمینه برنامه ریزی شود.

وی گفت: ۴۸ درصد جمعیت بین ۳۰ تا ۶۰ سال هستند و اگر چه اکنون جمعیت کمی به نظر می‌آید اما با کاهش جمعیت گروه اول و انتقال گروه بعد به سالمندی در سال ۱۴۲۰، روبه رو هستیم . رواج فرهنگ‌ زندگی بهتر با فرزند کمتر، تک‌فرزندی، مشکلات نازایی، بالا رفتن سن ازدواج در مردان ۲۹ و زنان ۲۵ سال، از علل این مشکل هستند.

 وی با بیان اینکه در استان اصفهان یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند، گفت:ازمردم می خواهیم تا برای دریافت کارت هوشمند تا پایان سال مراجعه کنند.

وی افزود:  در حال حاضر با همکاری دفاتر پست و پیشخوان و با ورود سامانه‌های سیار کلیه قسمت‌های جمعیت تحت پوشش قرار خواهند گرفت و اولین سامانه سیار در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری استقرار یافت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *