فرش ۵ هزارمتری کاشانی‌ها برای صحن حضرت زهرا(س)

پریسا خاکبازان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: فرشی با ابعاد ۵ هزار متر مربع برای صحن حضرت زهرا(س) در کاشان با کمک ۱۵۰ بافنده خیّر در حال بافت است که در فاز اول ۲ هزار متر آن بافته می‌شود. این فرش شامل ۳۸۵ تخته فرش ۱۴٫۵ متری است که با نقش و نگار واحد و خاص بافته می‌شود.
مصطفی نوریان با بیان اینکه پیگیر هستیم که ۳ هزار متر دیگر نیز در استان اصفهان بافته شود، افزود: این فرش کاملا دستباف است و با کرک و ابریشم در ۵۰ دار قالی بافته می‌شود. ارزش مالی آن بیش از ۵ میلیارد تومان است که امیدواریم تا دو سال آینده کامل شده و به عتبات نجف اشرف تحویل داده شود.
وی ساخت ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی را در سامرا با ۱۸۰ میلیون تومان هزینه از دیگر اقدامات ستاد عتبات اصفهان عنوان کرد و گفت: ارسال محموله سنگ برای صحن امام رضا(ع) درسامرا و بقیه‌الله در کاظمین در سال آینده، همچنین دو درب برای مرقد مختار و برای پایین پای سیدالشهدا در حال ساخت است که در ماه‌های آینده تکمیل و ارسال می‌شود.
وی از پایا ن فاز سوم صحن حضرت زهرا(س) در نجف تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به تقسیم‌بندی صورت‌گرفته بازسازی عتبات سوریه ارتباطی با استان اصفهان ندارد و به دیگر استان‌ها محول شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *