سرمقاله: فصلی نو برای انقلاب اسلامی ۵

نامه مقام معظم رهبری هم چنان مورد توجه اقشار مختلف عالم ودر موقعیت ها وجایگاه ها ی متفاوت قرار گرفته وهر یک اطهار نظرجدیدی رابیان وتاثیرات ارزشمند آنرا مطرح می کنند به طوری که مسلمان وغیر مسلمان نسبت به آن ابراز علاقه وادب نموده به عزت وعظمت از آن یاد می نمایند.تدبیر معظم له در صدور وانتشار پس از توهین مجله ابدو به ساحت مقدس پیامبراعظم(ص)صورت گرفت در زمانی که تبلیغات هولناک رسانه های غربی برای بدنام کردن اسلام ومسلمین وایران اسلامی در دامنه ای به وسعت عالم گسترش ومی رفت تا افکار عمومی عالم را نسبت به دین مبین اسلام دچارتردیدجدی وترس وهراس نماید که این تدبیر، معجزه آسا آن نقشه های شوم را افشا ومتوقف وفطرت انسان های آزاده را به خود آورد در این شماره ابتدا به عنوان نمونه دیدگاه یک اندیشمند مسلمان را بیان ومطلب را پی می گیریم :

استاد دانشگاه ملبورن  درمصاحبه ای با خبر گزاری دانشجوشرکت وبه سئوالات پاسخ گفته است که ما آن بخش از مصاحبه  که در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری است را بیان می کنیم واز بخش های دیگر آن می گذریم :

 در مورد نامه اخیر «آیت الله خامنه‌ای» به جوانان از اروپا و شمال امریکا مطلعید؟ تجزیه و تحلیل شما در مورد این نامه چیست؟

مانند بسیاری دیگر از پیام‌های «آیت الله خامنه‌ای» که توسط روابط عمومی ایشان منتشر می‌شود، من این نامه را نیز همچون سایر مطالب ایشان بارها خواندم و از نزدیک تفاسیر مختلف در رابطه با آن را دنبال کردم.

این نامه کم از یک «الماس درخشان» ندارد. دشوار است تصور این که کسی بتواند ایرادی در این متن بیابد؛ متنی که بسیار در برگیرنده (جامع و مانع) و به زبانی ظریف مورد استفاده رهبر ایران نوشته شده است.

این نامه برای انتقال یک پیام مهم برای جوانان کشورهای دیگر که دائما تحت تبلیغ هولناک رسانه‌های غربی هستند بسیار مناسب است؛ تبلیغاتی که سعی در بدنام کردن ایران و دیگر کشورها که مقاومت در برابر داعیه رهبری ایالات متحده را دارد.

این نامه سرشار از حکمت است و به وضوح و به اندازه کافی در آن از مفاهیم حساس استفاده شده بود.

ایشان در این نامه به هر نحوی سعی کرده بودند از بدنام کردن غرب به شیوه معمول و رایج که غرب و دستگاه‌های سیاسی و امنیتی و رسانه‌های جمعی که شدیدا تحت کنترل انها هستند علیه ایران راه انداخته اند، اجتناب کند؛ من همه را تشویق به خواندن و دقت در نکات و مفاهیم آن می‌کنم.

البته، ایران نیز مانند هر ملت بزرگ دیگری، مشکلات خود را دارد. اما من به دفعات دریافته‌ام که این مشکلات همه آلت دست، برآمده از تحریک و دروغ است که توسط دشمنان ایران و در راستای اهداف سیاسی مطرح می‌شوند.

باید اذعان کنم که نه تنها، بدون استثنا اتهامات مطرح‌ شده را نادرست یافتم از طرفی تحسین من برای این مرد بزرگ که ما به عنوان «آیت الله» و رهبر ایران می‌شناسیمشان بیشتر از قبل می‌شود.

 نظر شما در مورد تاثیر احتمالی این نامه روی ذهن جوانان غربی چیست؟ فکر می‌کنید حرکت‌هایی از این دست می‌تواند مفید باشد؟ چگونه این نامه می‌تواند در اطلاع رسانی به مردم در مورد زندگی و مسائل روزانه خود مفید باشد؟

با توجه به جریان ادراکی، تبلیغاتی آلوده که ذهن جوانان غربی را از روز تولد، تحت تاثیر خود قرار داده است، این امر می تواند کمی ساده لوحانه به نظر بیاید که تصور کنیم که هر آنچه که توسط آیت الله گفته‌اند به دست جوانان غربی برسد یا فراتر از آن توسط آنها(جوانان) فهم گردد؛ چه برسد به اینکه توسط مطبوعات جریان اصلی غربی بایکوت گردد.

به نظر من ارزش این نامه و دیگر سخنان  «آیت الله خامنه‌ای» در این واقعیت است که آنها به عنوان شاهدی استوار  وضعیت واقعی زندگی و اندیشه  آیت الله را به هر کسی که تمایل به حق و به دنبال حقیقت است نشان می‌دهد.

تمرین و ممارست ارزشمند و ضروری است بدون توجه به چند و چون اینکه مطلب شما آیا مخاطبی دارد یا نه. ارزش این دست نامه‌ها و همچنین فعالیت‌هایی در بیان حقیقت ذاتی است و نمی‌توان ارزش آن را توسط تاثیر و یا عدم اثر آن بر توده اندازه گیری کرد.

 با توجه به جوی که در حال حاضر توسط رسانه‌های جریان اصلی(غرب) ایجاد شده چگونه چنین اعمالی مانند نامه‌ای که «آیت الله خامنه‌ای» نوشته‌اند، می‌تواند یک موج در رسانه و جامعه غربی ایجاد کند؟

این سوالی است که هیچ کس نمی تواند به آن پاسخ دهد و البته نیاز به پاسخ هم نیست. تمام آنچه من می‌توانم انجام دهم این است که شما را به پدیده‌ای که در محاوره  تحت عنوان «اثر صدمین میمون» شناخته شده ارجاع دهم؛ مبحثی با این عنوان که توضیح می‌دهد چگونه رفتار یا ایده‌ای جدید به سرعت و با استفاده از روش‌های غیر قابل توضیح به تمام گروه‌های مرتبط گسترش می‌یابد.

 ما بر این باور هستیم که این نامه توسط رسانه‌های مهم و اصلی بایکوت شده است. به نظر شما دلیل این عمل چه بوده است؟

با توجه به آن چیزی که ما درباره سیاست‌های رسانه‌های اصلی و دست نشانده‌های آنان می‌دانیم، می‌توانم بگویم که با توجه به سیاست‌هایی که امروزه بر روی رسانه‌ها اعمال می‌شود، اگر آنها نامه را بایکوت نمی‌کردند جای تعجب وجود داشت.

 به عنوان حسن ختام این مصاحبه ، نظر شما به عنوان استاد دانشگاه و یک وکیل بین المللی درباره این نامه چیست؟

بر خلاف بسیاری از رهبران جهان من تصمیم ندارم تا آیت الله خامنه ای را مخاطب قرار دهم مگر اینکه ایشان مرا مخاطب قرار دهند. اما اگر روزی چنین نعمتی به سراغ من آید و من قادر باشم صدایم را به ایشان برسانم به احتمال قریب به یقین از آن مقام برای رهبری فوق العاده شان در طی دوران ها کمال تشکر را به عمل خواهم آورد. ایشان نمونه ای عالی از فرزانگی و انسان دوستی هستند. ما در سرتاسر دنیا به درگاه خداوند متعال دعا خواهیم نمود تا نامه های ایشان مستدام باشد و ما فرصت شاگردی را در محضر ایشان داشته باشیم.

به گزارش سرویس جام نیوز یک استاد دانشگاه وپژوهشگرآمریکایی به نام پروفسور کوین برت در پایگاه خبری وتر…نوشته است:

من مفتخرهستم که امروز پیامی را منتشر می کنم که سید علی خامنه ای رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان غربی نوشته است واز جوانان خواسته که در مقابل اسلام هراسی راه اندازی شده از سوی جوامع شان تسلیم نشوند ومستقل فکر کنند.
وی در ادامه نوشته است :شاید بعضی خواننده ها شگفت زده شوند که می شنوند یک رهبر اسلامی خواستار آزاد اندیشی است .درغرب معمولا چنین مفروض است که آزاد اندیشان با دین مخالف هستند واین تفکر(مخالفت دین وآزاد اندیشی)مدارس ودانشگاه های مارا پر کرده است.

درپایان ذکر این نکته مهم ،لازم وضروری است که اظهارات اندیشمندان ارزش واهمیت نامه را نمایان تر می کند چرا که دشمن از هر موضوع وبه هر بهانه ،اسلام را به بدترین وجه ممکن معرفی می کند اما این نامه این فرصت را ایجاد می کند که جوانان غربی بدون غرض وبا استقلال فکری به بررسی اسلام وشناخت آن بپردازند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *