سرمقاله: فصلی نو در انقلاب اسلامی ۱

نامه صمیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی فصل جدیدی را برای انقلاب اسلامی گشود، این نامه در حقیقت تجسم سخنان خدای تعالی در قرآن کریم است که فرمود:

« ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ان ربک هو اعلم بمن ضل عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین »

حکمت و موعظه این نامه خطاب به جوانانی است که فطرت پاک دارند و هنوز آلوده به سموم فطرت کش و نابودکننده نشده اند، جوانانی که دنیای استکبار با رسانه های مخرب در تلاش است تا چهره ای ناپسند و خشن از اسلام به او معرفی کند، زیرا که می ترسد اگر حقیقت اسلام به آن جوانان برسد حداقل دشمنی با اسلام نکنند، اگر مهر و عطوفت و انسانیت و عدالت اسلام بر آنان نمایان شود دیگر استکبار چیزی ندارد و بردش را از دست می دهد.

محتوای نامه به هیچ وجه تقابلی نیست بلکه به واقع « جادلهم بالتی هی احسن » است که برای جوانان مخاطب مثل خورشیدی فروزان در تاریکی شبی ظلمانی نورافشانی می کند.

رسانه های استکباری سالهاست با تمام قوا می کوشند تا اسلام و مسلمانان را خشونت طلب و محدودکننده معرفی کنند. هجمه این رسانه ها علیه اسلام روز به روز گسترده تر شده، بطوریکه آن ها حتی گروه های تروریستی را که خود پرورش داده اند و افراطیون به ظاهر مسلمانی چون طالبان و داعش را به عنوان نماد اسلام بشناسانند لذا این نامه پربرکت که اتفاقا از طریق غیر معمول و به شیوه پیغمبری منتشر شد توانست امپراتورهای رسانه ای را به زانو در آورد و آن ها در واقع در مقابل این نامه زانو زدند. این نامه سانسور رسانه های غربی از اسلام را خنثی کرد و از طرفی غول رسانه ای غرب را غافلگیر و با شکست روبرو نموده و تلاش های چند ساله آن ها را ناکام گذاشت و در حقیقت این پیامی بود برای شکستن محور تروریسم.

غربی ها پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و به بهانه آن، به شدت برای تخریب چهره اسلام وارد شدند و در راستای اسلام هراسی، رشد افراطی گرائی و … قدم های ناجوانمردانه برداشتند. در سال های اخیر نیز با اتفاقاتی که در سوریه، لیبی، عراق، مصر و … به وقوع پیوست اسلام هراسی را تشدید کردند. رسانه های غربی تلاش کردند و می کنند تا اسلام را به عنوان یک دین متعصب، خشن، فرقه گرا و تاریک اندیش معرفی کنند. این کار در راستای ایجاد تنفر علیه اسلام و مسلمانان با برنامه وسیع و هزینه های گزاف صورت می گیرد و متاسفانه توانسته اذهان بعضی از جوامع و ملت ها را از حقیقت دین اسلام منحرف کند. در این شرایط نگارش چنین نامه ای منطقی و همراه با دوستی و صداقت، با استفاده از ابزارهای نوین دیپلماسی یعنی دیپلماسی عمومی برای خطاب قرار دادن غرب می تواند سرعت تلاش آن ها را در اسلام هراسی متوقف کرده و دستاوردهای بزرگی را برای اسلام به ارمغان آورد و صهیونیسم بین الملل را در زیر سوال بردن دین مبین اسلام و اسلام هراسی ناکام گذارد.

این نامه نشان داد بر خلاف تصور خشنی که غرب از علمای اسلام نشان می دهد دین اسلام و علمای آن رئوف، با عطوفت، صادق، دوستدار بشریت و عدالت محورند.

پیام رهبری فصل جدیدی را برای صدور و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) گشوده است زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ و انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس ۸ ساله که در مقابل تمام دنیا بود و غوغا سالاری های رسانه ای دنیای کفر و نفاق و نیز ترورهای جانکاهی که در دوره های مختلف انقلاب به دست دشمنان و منافقان کوردل به وقوع پیوست و نیز تحریم های سیاسی و اقتصادی که بر این ملت تحمیل شد، علیرغم همه مشکلات و به کوری چشم دشمنان این انقلاب چابک، با شکوه و باصلابت تمام مانده و راه خود را ادامه می دهد و حتی افکار و اندیشه های این انقلاب که از قرآن و سنت نشات گرفته به اطراف و اکناف عالم صادر شده و موج بیداری اسلامی نشان آن است. قطعا این فصل جدید می تواند در نثبیت این تفکر ناب الهی در دنیای اسلام و نیز جلب دل های پاک انسان های عالم که جوانان اصل آنند توفیقات جدیدی را داشته باشد. راستی چرا فراعنه دنیا از اسلام می ترسند و ترس خودشان را به دیگران منتقل می کنند؟ آیا جز اینست که می بینند اکنون دو میلیارد مسلمان با تکیه بر احکام نورانی اسلام زندگی می کنند و به سوی قبله واحد یعنی خانه خدا نماز می گزارند و این جمعیت عظیم در حال رشد است و اگر این جمعیت هم صدا و همگام شود دیگر قلدری و استکبار ورزی جایگاهی نخواهد داشت، کما اینکه در سال های اخیر بیداری اسلامی و گرایش روز افزون به اسلام در کشورها این زنگ را به صدا در آورده است. آیا غیر از این جمعیت عظیم، استکبار از به یغما بردن ذخایر با ارزش کشور های اسلامی احساس خطر نمی کند؟ زیرا مسلمانان بر روی با ارزش ترین ذخایر نفت جهان زندگی می کنند و قدرت های دنیا متکبرانه به آن نظر دارند و همچنان برای به یغما بردن آن برنامه دارند.

و آیا آن ها از استحکام خانواده ای که مسلمانان دارند نمی هراسند؟ آن ها سال هاست که با استفاده از غول ماهواره و دیگر ابزارهای رسانه ای کوشیده اند استحکام خانواده در اسلام را بشکنند و از این طریق جوامع اسلامی را به چالش بکشند اما زهی خیال باطل!

آری آن ها اسلام هراسی و تنفر از اسلام را به اوج رساندند و با انفجار خود ساخته ای که در فرانسه واقع شد بر این موج افزودند و م رفت تا بتوانند اذهان عمومی، به ویژه جوانان را به اسلام نسبت به قبل بدبین تر کنند، که این نامه با برکت و عظمت از راه رسید و نقشه شومشان را نقش بر آب کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *