سرمقاله: فصلی نو در انقلاب اسلامی ۲

در شماره قبل پیرامون نگارش و انتشار نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی مواردی مطرح شد، در این شماره بحث را دنبال می کنیم.

این نامه نه تنها جوانان، بلکه متفکرین را هم به حساسیت واداشت و این حکایت از ابتکاری بزرگ و خلاق است که رهبری بزرگوار و جوان دوست به خرج دادند و دیدگاهی صادقانه پیش روی جوانان غرب قرار داده، همگان را نسبت به دیدگاه ها و مشی و شیوه های زندگی مسلمانان حساس کردند، بطوریکه هر یک از شخصیت های فرهنگی، سیاسی و نیز اندیشمندان مذاهب و ادیان مختلف اظهار نظرهایی ابراز داشتند. در این شماره دیدگاه های اندیشمندان را گرچه الی ماشاءالله زیاد است به قدر امکان بیان می کنیم:

روزنامه هاآرتص می نویسد:

«آیت الله خامنه ای در این پیام نهصد کلمه ای از جوانان خواسته تا دانش اسلام را از منابع اصیل و اولیه آن دریافت کنند.»

اندیشکده فارین پالیسی که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اندیشکده های آمریکایی است نوشت:

رهبر ایران در نامه ای سرگشاده و غیرمنتظره به جوانان اروپا و آمریکا نوشت: اصرار نمی کنم که برداشت من یا هر تلقی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود.

نیویورک تایمز نوشت:

«ایران در طول تاریخ همواره به دنبال ترویج اسلام سیاسی بوده است.»

سایت خبری سی ان ان می نویسد:

رهبر ایران از جوانان غربی خواسته است اسلام را براساس حرکت های تروریستی پاریس ارزیابی نکنند. وی خطاب به جوانان گفته است که اسلام متفاوت تر از آن چیزیست که به شما گفته می شود.

دیوید پاول عضو اقلیت مسیحیان موحد منونایت آمریکا و کانادا در مصاحبه با خبرگزاری فارس می گوید:

رهبر ایران می خواد غربی ها از طرق بی طرف اسلام را بشناسند.

کشیش استرالیایی «پدر دیوید اسمیت» در گفتگو با فارس گفته است:

لحن نامه آیت الله خامنه ای پدرانه بود، مسیری که آیت الله خامنه ای برای بیان نامه انتخاب کرده، درست و عاقلانه است. این یک ابتکار خلاقانه و دارای شجاعت در بیان بود که توسط آیت الله خامنه ای صورت گرفت.

خانم اسپریتو مخترع مبدل انرژی خورشیدی به فرایند تولید نیروی الکتریکی در چرخه تغذیه انسان دارنده مدال طلای جهانی اهل فیلیپین می گوید:

ما در کشورمان رسانه های مختلفی داریم که حادثه فرانسه را یک عملکرد تروریستی با نام مسلمانان مطرح می کردند که با دریافت نامه رهبر عالیقدر شما (ایرانیان) به این نتیجه رسیدیم باید اسلام را از زبان مسلمانان واقعی و نه افراطی شنید و اسلام دین صلح است نه جنگ. (به نقل از حسن اکبری لایق – خبر فارسی)

مخترع تایوانی «چین چان لیو» دارنده مدال نقره جهانی،مخترع سوزن خودکارها برای طراحی های صنعتی و پزشکی گفته است: ما از دریافت پیام رهبر ایران خوشحال شده و از اینکه اسلام را به راستی نشان می دهند خوشحالیم. (همان)

مخترع مالزیایی «مازلان محمد» مخترع نانوتکنولوژی در سیستم های پیل های الکترونیکی دارای مدال نقره جهانی گفته است:

پیام رهبر شما (ایرانیان) در واقع نشان دهنده صورت زیباییست از اسلام و کنجکاو کردن ذهن جوانان به جستجوی حقیقت دین مبین اسلام. (همان)

یک جوان فعال و فیلمساز مستقل آمریکایی در گفتگو با فارس گفت:

نوشتن این نامه نشان از اعتماد ایشان به قشر جوان غربی است و اینکه این قشر قادر است فراتر از قرائت صهیونیستی اسلام را بشناسد.

این جوان کالب ماپین نام دارد و در ایالت اوهایو آمریکا ساکن است و می گوید من پیام را از طریق توییتر دریافت و آن را کاملا مطالعه کردم.

وی همچنین می گوید اینکه رهبری ایران قشر جوان غربی را مخاطب قرار دادند حاکی از آنست که رهبر ایران اعتقاد دارد این نسل جوان آمریکایی می تواند از نسل پیشین بهتر باشد.

اینکه من می بینم رهبر ایران در دیگر سوی کره زمین چنین اعتمادی به من و همسالان من دارد، انگیزه بسیاری به من داد.

از اظهار نظرهای فوق چند نکته مهم پیرامون پیام مقام معظم رهبری استخراج می شود:

  • ایشان جوانان را دعوت می کنند که اسلام را از منابع اصیل و اولیه آن بشاسند.
  • به جوانان متذکر می شوند که اسلام واقعیتی پویا و اثرگذار است.
  • آنان را متوجه می کنند که مراقب اغراض و اهداف آلوده باشند.
  • اقدامات تروریستی را متوجه اسلام ندانند بلکه تروریستها زاینده استکبارند.
  • توجه همگان را به اینکه اسلام دین صلح است و نه جنگ معطوف می دارند.

و در نهایت این پیام نشانگر توجه رهبری معظم به جوانان است و از طرفی روح اعتماد به جوانان در آن موج می زند. ان شا،الله جوانان حقیقت جو به دور از غوغا سالاری رسانه ای غرب اسلام را از طرق صحیح بشناسند و به این درک که اسلام دوستدار انسانیت است و برای نجات بشریت تلاش می کند دست یابند.

ادامه در شماره بعد …

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *