فعالیت ۳۶ سازمان مردم نهاد یزدی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

حدیث بابایی

محمدعلی طالبی در همایش «قلیان‌ها را گلدان کنیم» با اشاره به اینکه تجربه این ۴۰ ساله نشان داده است که برخورد قهری در جهت مبارزه با مواد مخدر نمی‌تواند ما را از این بلای خانمان سوز مصون بدارد، اظهار کرد: ما در بسیاری از موارد نتوانستیم آنچنان که باید و شاید از گسترش حوزه جغرافیایی و حوزه اثر مواد مخدر جلوگیری کنیم گرچه اگر این مقابله هم نبود وضعیت جامعه مشخص نبود که به چه شکلی پیش می‌رفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: آنچه که در این سال‌ها نسبت به آن کمتر توجه شده است مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در یک عرصه‌ای در سطح جامعه فعالیت داشته باشیم بدون حضور مردم امکان پذیر نیست، گفت: اگر حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های جامعه را شاهد نباشیم در تمام بخش‌ها با کاستی روبه‌رو خواهیم بود.

طالبی افزود: اکنون بسیاری از حرکت‌ها مثل سیگار کشیدن که فرهنگ بود به ضد فرهنگ تبدیل است که این مسئله نشان از فعالیت‌های بسیاری خوبی است که در این زمینه در کشور در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطر نشان کرد: در زمینه قلیان نیز باید اثرات سوء آن به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی شود و آگاه‌سازی مردم در این ارتباط باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با این فعالیت‌های خوبی که در حال انجام است در آینده نچندان دور شاهد حل این معضل در جامعه بوده و دیگر نبینیم که خانواده‌ای با این مسئله درگیر باشند.

۳۶ سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد فعالیت دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد سید مصطفی کرباسی میبدی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، اظهار کرد: علاوه بر این دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهادی نیز هستند که در این کار مشارکت دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به اینکه برای صیانت از بهبود یافتگان کارهای بسیاری باید صورت گیرد، گفت: ایجاد اشتغال برای آن‌ها می‌تواند یکی مؤثرین کارها باشد که بحث گذران زندگی و امرارمعاش آن‌ها را همراه با بحث سرگرمی برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر باید به‌صورت اجتماعی کار شود که لازمه آن‌هم بالا بردن روحیه نشاط در مردم است و در این سال‌ها بحث اجتماعی شدن به‌عنوان راهبرد اصلی مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است و بخشی از آن راهبر بحث حمایت از سازمان‌های مردم نهاد است.

کرباسی میبدی به فعالیت ۳۶ سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان یزد اشاره کرد و افزود: که از این ۳۶ سازمان، ۱۲ سازمان در حوزه درمان و ۲۴ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با توجه به گستره فعالیت‌هایی که دارند می‌توانند نقش مؤثری در مبارزه با مواد مخدر و آگاهی بخشی به مردم را ایفا کنند.

ارتقای ورزش همگانی یکی از راه‌های مناسب مبارزه با مواد مخدر

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد سرهنگ محمدرضا مزیدی، نیز در این همایش اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که مواد مخدری که امروزه خانواده‌های بسیاری با آن درگیر هستند از سیگار و قلیان کشیدن شروع می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد ادامه داد: یک باور غلط در خانواده‌ها جا افتاده است که مصرف قلیان را بسیاری عادی جلوه داده‌اند و حتی در بسیاری از تفریح هاتشان از آن استفاده می‌کنند در صورتی که نمی‌دانند که چه ظلمی در حق خود و خانواده‌شان می‌کنند.

وی با اشاره به این مضرات قلیان بیشتر از سیگار است، تصریح کرد: قلیان که مضراتش بیشتر از سیگار است وقتی با آب همراه شود به کیسه‌های هوایی ریه آسیب‌های جدی می‌زند.

مزیدی خاطرنشان کرد: باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر فرهنگ ورزش همگانی ارتقاء یابد چون ورزش می‌تواند یکی از راه‌های بسیار خوب و مناسب برای مبارزه با این بلای خانمان سوز باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌ها اگر در زمینه ورزش سرمایه‌گذاری کنند و نسبت به آن اهتمام داشته باشند، جوانان را به ورزش مشغول می‌کند و از رفتن آن‌ها به سمت و سوی مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *