قران محوری اولویت اصلی هیئات مذهبی

پروانه شریفی

اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی استان اصفهان در آستانه برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور مسئولان استانی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

قران محوری اولویت اصلی هیئات مذهبی

سید رضا اخروی رئیس شورای هیئات مذهبی استان اصفهان در ابتدای این مراسم با تبریک دهه کرامت گفت: هیئت های مذهبی دارای ظرفیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ملی و مذهبی هستند که در مباحث مدیریتی فرصت نامیده می شوند.

اخروی با بیان این که متاسفانه از این فرصت ها به صورت یکسان استفاده نمی شود، ادامه داد: در جامعه امروز تنها از ظرفیت های اجرایی هیئات مذهبی استفاده می شود که باید زیرساخت هایی برای نمایان شدن تمام ظرفیت های آن فراهم شود.

وی افزود: هیئات مذهبی برای رسیدن به چند هدف مهم در تلاش هستند که اصلی ترین هدف آن ها قران محوری است و باید این موضوع را نصب العین خود قرار دهند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان اصفهان گفت: در همین رابطه با مساعدت سازمان تبلیغات اسلامی الین دوره مسابقات قرانی هیئت های مذهبی برگزار خواهد شد.

از جذب جوانان غافل نشویید

اخروی با بیان این که اهتمام جدی در مورد فعالیت های فرهنگی دومین موضوع مهمی است که هیئات مذهبی باید دنبال کنند، تصریح کرد: جامعه امروز به اندازه ای که به فعالیت های فرهنگی نیاز دارد به چیز دیگری نیاز ندارد که تنوع فعالیت هم در این مورد بسیار زیاد است

به گفته وی به همان اندازه که هیئات کار فرهنگی انجام دهند باور مردم نسبت به آن ها افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از توجه به جذب جوانان غافل نشویید چرا که این رسالت بر عهده بزرگترها است که با ایجاد انگیزه و تشویق جوانان را به سمت هیئت های مذهبی جذب کنند.

هیئات مذهبی اصیل‌ترین و مردمی‌ترین نهاد غیر دولتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: هیئات مذهبی اصیل‌ترین و مردمی‌ترین نهاد غیر دولتی می‌باشند که دارای پشتوانه عظیم معنوی هستند و این معنویت تنها با خدمت خالصانه‌ خادمان و پیشکسوتان عشق و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت فراهم می‌شود.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی با اشاره به جایگاه والای پیشکسوتان هیئات مذهبی افزود: خدمت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام توفیقی است که از جانب پروردگار متعال به افراد قابل اعتماد مردم عنایت شده است.

تجلیل از ۷۵ پیشکسوت و پیرغلام حسینی

وی ادامه داد: با عنایت به همین مسأله و در آستانه برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان اصفهان در شهریورماه سال جاری، به پاس تکریم از مقام و منزلت و مرام ارزشمند خدمتگزاری ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و به ویژه آستان مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام برای اولین بار از پیشکسوتان هیئات مذهبی شهر اصفهان تجلیل صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه به همت شورای هیئات مذهبی در این مراسم از ۷۵ پیشکسوت و پیرغلام حسینی تجلیل به عمل می‌آید، افزود: همچنین قدردانی از زحمات ۳۵ نفر از عوامل اجرایی مراسم عزاداری اربعین حسینی که سال گذشته در میدان امام علی علیه السلام اصفهان برگزار شد، از جمله برنامه‌های این همایش است.

انسان سازی در راس وظایف هیئات مذهبی است

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: شما پیرغلامان از جوانی عمر خود را برای پیشبرد و تبلیغ مکتب اهل بیت صرف کرده اید.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: بیان احکام و مسائل دینی زمینه سازی دارد که این وظیفه مهم را هیئتی ها برعهده دارند. وی افزود: همان گونه که پدرانتان شما را اهل هئت کردند شما نیز وظیفه دارید جوانان و فرزندان خود را هیئتی بار بیاورید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه جوانان نیروی کار مملکت هستند، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر نتوانیم جوانان هیئتی تربیت کنیم قطعا میدان را باخته ایم. انسان سازی در راس وظایف هیئات مذهبی است که باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: مسئولیت هیئت را به جوانان بدهید و خودتان با فکر و مدیریت هیئت را بگردانید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که شهدای مدافع حرم  مایه افتخار و مباهات ملت ایران و آبروی اسلام هستند، گفت: بواسطه حضور چنین جوانان معتقد و مخلصی است که الطاف الهی شامل حال ما می شود، بنابراین حفظ انقلاب اسلامی جز با تقویت روحیه مجاهدت و ایثارگری در هیئت های مذهبی میسر نخواهد شد.

 

 

 

مطالب مشابه

1 دیدگاه در “قران محوری اولویت اصلی هیئات مذهبی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *