لاریجانی: اصولگرا و غیراصولگرا در تبعیت از رهبری یک‌جور فکر می‌کنند

رییس مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه موضع ایران در برابر کشورهای منطقه برادرانه است، گفت: همواره برای تقویت بنیه دفاعی کشور تلاش کرده، اما از آن علیه کشوری استفاده نخواهیم کرد.
به گزارش کیمیای وطن به نقل از خانه ملت
علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جو حاکم بر پارلمان در مجلس دهم چگونه است، گفت: شرایط ایران از نظر سیاسی در حوزه مسایل داخلی به یک بلوغ رسیده و جریان‌های مخلتف به منافع ملی کشور و آینده آن می‌اندیشند.
رییس مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص ارتباط با رهبر انقلاب تصریح کرد: فکر می‌کنم در سالیان درازی که ما با رهبر معظم انقلاب ارتباط داشتیم، شاید از ابتدای پیروزی انقلاب ایشان همیشه در مسایل مهم کشور حضور داشته و تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه ارتباط قلبی بین بنده و تمامی‌ نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب همیشه وجود داشته و ارادت به ایشان داریم، گفت: ارادت به رهبر انقلاب اختصاص به یک گروه خاص ندارد؛ منتها صف‌بندی اصولگرا و غیراصولگرا روی سلایق دیگر است؛ ممکن است قرائت‌ها متفاوت باشد، اما درباره تبعیت از رهبری و توجه به رهنمون‌های ایشان همه یک‌جور فکر می‌کنند.

ایالات متحده: ایران، اصلی‌ترین حامی ‌تروریسم در جهان است!

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود، ایران
را اصلی‌ترین حامی ‌تروریسم در جهان معرفی کرد. حمایت از حزب‌الله لبنان، از جمله مواردی است که از آن‌ تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرده با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا ایران را علی‌رغم امضای توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵
به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حمایت از تروریسم قلمداد کرده است.
در بخشی از این گزارش عنوان شده است که ایران «در سال ۲۰۱۵ هم اصلی‌ترین حامی ‌دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارایه می‌کند.»
حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی
و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است. جمهوری اسلامی ‌ایران، قاطعانه ادعاها درباره حمایت از فعالیت‌های تروریستی را رد می‌کند. تهران ضمن یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام، دیکتاتور عراق در جریان حمله شیمیایی به روستای حلبچه می‌گوید که خود قربانی تروریسم است. نشریه «فارین پالیسی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به «صدام حسین» در این حملات کمک می‌کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *