ما ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی کنیم و مصمم هستیم که تمامی خرمشهرها را به دست این ملت و هدایت مقام معظم رهبری و به حول و قوه الهی آزاد کنیم

رییس جمهوری، سوم خرداد را مظهر پیروزی، استقامت، ایثار و فداکاری ملت و تبلور پیروزی حق بر باطل دانست و تصریح کرد: اگر عفلقیان جدید بخواهند اقتصاد ما را اشغال کنند، جواب ما فتح خرمشهرهای جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که در سوم خرداد؛ سالروز آزادی خرمشهر و در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران صحبت می کرد، اظهارداشت: پاسداشت سوم خرداد به این دلیل است که می خواهیم به دنیا بگوییم که هر وقت در این کشور سوم خردادی پیش آید و بخشی از سرزمین و ارزش های ما به ناروا به دست دشمن تصرف شود، اراده ملی ایرانیان، آزاد کردن خرمشهرهای جدید است.
رییس جمهوری که اظهاراتش با تکبیر حاضران تایید و پشتیبانی می شد، با تاکید بر اینکه “خرمشهر یک نماد است و ما باید بایستیم و خرمشهرهای جدید را آزاد کنیم”، گفت: امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا، توسط ۵+۱، شورای امنیت و ابرقدرتها اشغال شده است و ما با ابزار سیاسی و دیپلماسی می خواهیم سرزمین اقتصاد خود را که به ناورا تصرف و اشغال شده، آزاد کنیم.
دکتر روحانی افزود: باید تمامی سرزمین های تصرفی اقتصادی، تجاری و علمی خود را که در سراسر جهان به ناروا اشغال شده است، به عنوان خرمشهر و خونین شهر جدید، از دست دشمن آزاد کنیم .
رییس جمهوری تصریح کرد: ما ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی کنیم و مصمم هستیم که تمامی خرمشهرها را به دست این ملت و هدایت مقام معظم رهبری و به حول و قوه الهی آزاد کنیم.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه “سوم خرداد ما ادامه خواهد داشت و زندانی تاریخ سال ۶۱ نیست بلکه یک حماسه و پروسه ادامه دار است “، گفت: این پروسه تا آزادی همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه ای، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی ادامه می یابد و رسیدن به پیروزی با ایمان و اراده ملت و دولت، طولی نخواهد کشید.
رییس جمهوری تصریح کرد: سرداران سیاسی شما خرمشهرهای جدید را آزاد خواهند کرد.
دکتر روحانی در بخش نخست سخنان خود نیز با اشاره به اینکه ” اساس ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنانش، خاک ، خون و نژاد نبود؛ ایمان و عشق به اسلام و وطن بود” ، گفت: شاهکار۱۴۰جنگنده ایرانی در صبح اول مهرماه با حمله به اهداف تعیین شده در خاک عراق، پیام بسیار قوی و تکان دهنده برای جهان بود و این نکته را به رژیم صدام فهماند که خواب آنها برای ایران اسلامی تعبیر شدنی نیست و تصرف ۳ روزه اهواز تنها یک رویا است.
رییس جمهوری ، فتح خرمشهر را نماد پیروزی در دفاع مقدس دانست و اظهارداشت: سوم خرداد برای همیشه تاریخ جاودانه می ماند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *