متروبهارستان افزایش جمعیت را دراین شهر رقم میزند

محسن توکلی

با بهره برداری از خط متروی بهارستان-اصفهان ، شهر بهارستان بهترین نقطه سکونت برای کلانشهر اصفهان ، خواهد شد..

شهر بهارستان تنها شهر جدیدی در استان اصفهان است که کوتاه ترین فاصله را با مرکز استان و کلانشهر اصفهان دارد ، این فاصلهٌ کم امتیازی بزرگ و منحصر بفرد برای بهارستان است که با اقدام کارشناسی و بموقه مدیران و افزودن امکاناتی جدید و انحصاری برای این شهر میتوان زمینه جذب سرمایه گزار را فراهم نمود.

بهارستان در زمینی با وسعت ۳۰۰۰ هکتار جهت احداث ۶۲ هزار واحد مسکونی در قالب اسکان ۳۲۰ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که تا امروز به گفته شرکت عمران بهارستان در ۱۷۰۰هکتار  ۲۳هزار واحد مسکونی احداث شده یا به تدریج احداث خواهد شد.

جمعیت بهارستان در حال حاضر حدود ۹۰هزار نفر اعلام شده که این جمعیت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، حدود ۶۴هزار نفر بوده و افزایش چشمگیر ۵ ساله ابتدایی دهه ۹۰ بسیار تأمل برانگیز و خاص بوده است.

به لطف اقدامات شرکت عمران بهارستان امکانات این شهر به لحاظ تاسیسات خدماتی/زیربنایی ، شبکه‌های تامین و توزیع آب و هدایت فاضلاب ، تامین برق ، گاز ، مخابرات در سه فاز و اراضی شرق ، تقریبا کامل بوده و ادارات مهم در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

اغلب کارشناسان شهرسازی براین باورند که؛ یکی از مهمترین امکانات زیرساختی شهرها که می تواند تمایل افراد به سکونت درآن شهر را بالا ببرد؛ امکان حمل ونقل عمومی مدرن و دسترسی آسان به نقاط داخلی و خارجی شهر است ، امتیازی که بهارستان منحصرا” دربین شهرهای جدید دارد پروژه روبه اتمام قطار شهری «مترو خط اصفهان-بهارستان» می باشد که با بهره برداری از آن باید شاهد تبعات مثبتی باشیم که این طرح به بهارستان اعطا خواهد نمود.

 به گفته مدیران و کارشناسان شرکت عمران بهارستان؛ در سال ۹۷ مترو در مسیر بهارستان تا ایستگاه صفه راه‌اندازی خواهد شد. عملیات مترو بهارستان- اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده و تا کنون نیز روند خوبی در اجرا داشته است و در صورت تامین به موقع اعتبار ، این پروژه در نیمه دوم سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

 پیش بینی میشود همزمان با بهره برداری کامل مترو در بهارستان ، جمعیت این شهر با سرعتی چمشگیر نسبت به قبل روبه افزایش رفته و درصورت عدم آمادگی ادارات و ارگان های اجرایی ،باعث ایجاد اختلال در تمام واحدهای خدمات رسان شود. افزایش جمعیت ناگهانی بی تردید تبعات منفی اجتماعی را هم درپی خواهد داشت که میطلبد از هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی در شهر ،نسبت به بسترسازی و پیش بینی جهت رفع مشکلات احتمالی در آینده اقدام نمایند. اقدامات دستگاه های اجرایی در شهر اگر بر پایه حرکت بسمت شهری مدرنیته و ایجاد بسترهایی مناسب برای زندگی بی دغدغه شهروندان باشد ، بهره برداری از مترو و افزایش جمعیت در سال های آینده بطور یقین به یک امکان تبدیل شده و ایجاد درآمدهایی پایدار با جذب سرمایه گزار ، برای دستگاه هایی همچون شهرداری براحتی رقم خواهد خورد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *