متولیان فرهنگ مدل ارتباط گیری با نسل جوان را بر اساس مدل های دینی تعریف کنند

زهرا نصیری

مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان درحاشیه دومین جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی با محوریت بررسی موضوع طلاق درگفتگو با کیمیای وطن با اشاره به اینکه بحث آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق مشکل بزرگی است  که باید راه های کاهش و مقابله با آن بررسی شود افزود: متولیان امر فرهنگ به عنوان یک کنشگر فرهنگی باید مدل ارتباط گیری با نسل جوان را بر اساس مدل های دینی تعریف کنند.

 مسعوداحمدی افزادی، گفت: در حوزه مسائل اجتماعی یکی از بزرگترین مشکلات ما توقف در شکیات و عدم نتیجه گیری است و این امر رسانه ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است و باید برای برون رفت از این مشکل در داده هایمان تجدید نظر و مباحثی دیگر را نیز مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: صداوسیما با همه ظرفیت آمادگی کامل را دارد تا با مشارکت کارشناسان دادگستری و فعالان عرصه فرهنگ ساز استان در خصوص آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق برنامه سازی کند.

  قنبری معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان نیز گفت: خانواده مهمترین و اثر گذار ترین نهاد در زندگی فرد است و عدم آگاهی از وظایف و مسولیت هریک از زوجین نسبت به یکدیگر ، نداشتن یک سبک مناسب زندگی متناسب با فرهنگ ، عدم همسانی بین زوجین می تواند منجر به بروز برخی اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق شود.وی افزود:فرهنگ سازی در جهت تحکیم بنیان خانواده راهکار کاهش مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی است.

مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیزاولین استراتژی برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواجهای موفق را آموزشهای قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج عنوان کرد و افزود: کاهش معنویت و باورهای دینی در بین زوجین، کمبود مهارت های زناشویی، الگو برداری از رسانه های مبتذل و مسائل اقتصادی با محوریت بیکاری و مشاغل غیرپایدار از علل افزایش طلاق در کشور می باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *