مدل تربیتی در آموزش و پرورش بسیار معیوب است

پروانه شریفی

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت روز گذشته در مراسم دیدار نوروزی با مدد کاران اجتماعی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مددکاری اجتماعی یکی از زیبایی‌های جلوه‌های بشر است و آنهایی که انسان‌تر بوده و به بشر شبیه‌تر هستند این  مقوله را بهتر فهمیده‌اند.

وزیر بهداشت، موضوعاتی را مطرح کردند که بخشی از مهم‌ترین آنها در اینجا آمده است:

امروزه از مددکاری تعریف اشتباهی برداشت شده است

افرادی که به مردم ناتوان و درمانده‌ها کمک می‌کنند لذت بیشتری از این اقدام خود نسبت به دیگران می‌برند، آن‌هایی که به گرفتاری کمک می‌کنند می‌توانند در جامعه مؤثر باشند، اما به طور کلی امروزه از مددکاری تعریف اشتباهی برداشت شده است.

در جامعه امروز به مددکاران اجتماعی زیادی نیاز داریم، اما این افراد به دلیل تعریف غلط در محل خود غایب هستند، اگر انضباطی در بیمه‌ها ایجاد شود دیگر به حضور مددکاران اجتماعی در جامعه نیاز نداریم،  به نظرم بیمه به دلیل حمایت از مردم به نوعی یک مددکار اجتماعی محسوب می‌شود.

باید با بیت المال از افراد فقیر و نیازمند دستگیری شود

باید با بیت المال از افراد فقیر و نیازمند دستگیری شود؛ مددکاران اجتماعی باعث آرامش جامعه می‌شوند و می‌توانند کمک بزرگی برای مردم باشند. مددکاران در کنار کارشان  باید دانش و مهارتشان را هم ارتقاء دهند، برخی مددکاران اجتماعی مدرکی گرفته ولی آموزش صحیح ندیده‌اند و برخی دیگر نیز فارغ التحصیل این رشته بوده ولی در جایی غیر مرتبط مشغول فعالیت هستند که باید برای رفع این گونه  مشکلات و مسائل مددکاران اجتماعی در حوزه‌های مربوطه خود مشغول به کار باشند.

مدل تربیتی در آموزش و پرورش بسیار معیوب است

حداقل کار مددکاری اجتماعی در جامعه امروزه رعایت حقوق یکدیگر است، آموزش مداوم مددکاری یکی از کارهایی است که باید انجام شود و در این مسئله باید دقت کرد تا یک تعریف درستی از آن انجام شود و افراد باید نسبت به مسائل و شرایط جامعه واقع بین باشند و مانند گذشته ادامه دهنده مسیر غلط در حوزه مددکاری اجتماعی نباشیم.

مدل تربیتی در آموزش و پرورش بسیار معیوب است، باید بسترسازی در خصوص آموزش و پرورش بچه‌ها انجام شود؛ باید کار مددکاری اجتماعی به خوبی در جامعه انجام شود زیرا به نظرم خداوند فطرت پاک را در دل انسان‌ها به امانت گذاشته است.

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران نیز صحبت‌های مطرح کرد:

اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم، کوزه‌ای نشکنیم

تصویب بودجه تعرفه‌های پزشکی، چرخه باطلی است که باید قبل از شروع هر سال در مجلس شورای اسلامی انجام شود؛ متاسفانه این کار چند دهه ادامه دارد و باعث بلاتکلیفی می‌شود.

در سال جدید تریبون‌ها نباید اخبار ناگوار را منعکس کنند اما حقیقت باید گفته شود باید پرسید که آیا در سال ۹۶ علیرغم همه مشکلات، در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر دارو، تجهیزات و خدمات برای مردم پیش آمد؟ نه، هر مشکلی که وجود داشته در داخل خانواده سلامت بوده است.

برخی برای دیده شدن، خبرهای نابودکننده را پیش بینی می‌کنند که علم و دانش آن را دارند و فقط مردم یک استان و شهر را نگران می‌کنند، اگر کاستی وجود داشته ما نباید به دروغ این کاستی‌ها را پنهان کنیم بلکه حقیقت باید گفته شود تا ملزم به جبران آن باشیم، اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم کوزه‌ای هم نشکنیم و مشکلات را حل کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *