مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان: فضای مترو، ظرفیت مناسبی برای فرهنگسازی است

“علی اکبر بقایی” درخصوص ظرفیت ایجاد شده برای تبلیغات فرهنگی و شهروندی با افتتاح فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر از لحاظ تبلیغات محیطی به یک بلوغ تبلیغاتی دست یافته و موضوعات متنوع و متعددی را در این زمینه پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه این سازمان از ایجاد ظرفیت‌های جدید تبلیغاتی در شهر استقبال می‌کند، افزود: چنانچه ظرفیتی برای تبلیغات محیطی در اختیار ما گذاشته شود، با توجه به سازه‌های تعبیه شده حتما برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد البته ما به دنبال بهره‌برداری از ظرفیت ایجاد شده نیستیم بلکه همکاران اتاق فکر سازمان می‌توانند در خصوص مدل سازه‌ها و ظرفیت رسانه‌ای مناسب برای فضای مترو نیز همکاری کنند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در اتاق فکر این سازمان، آخرین اتفاقاتی که در عرصه رسانه رخ داده است، رصد می‌شود، تصریح کرد: فضای مترو، فضایی عمومی است که موضوعات متنوع‌تری را می‌توان در آن فعال کرد.
بقایی اظهار کرد: در خصوص چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده در متروی اصفهان، باید اتفاقات جهانی را رصد کرد و با مقایسه نسبت به ظرفیت متروی اصفهان، ارزیابی کنیم که کدام‌یک قابل انجام است و با آنچه ما در اختیار داریم هم‌خوانی دارد و سپس بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرد.
وی درخصوص ترویج کتاب‌خوانی در مترو نیز خاطرنشان کرد: یکی از اهداف هفت‌گانه‌ی مورد تمرکز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، موضوع ارتقای فرهنگ مطالعه است و تاکنون طرح‌های مختلفی از جمله انتظار مطالعه را به اجرا گذاشته است.
بقایی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، یک انقلاب قالبی نیاز است، گفت: برای این کار در ابتدا باید بر روی فرهنگ مطالعه و ترویج آن کار کرد تا این فرهنگ به خوبی نهادینه شود لذا در اختیار قرار دادن کتاب به عنوان ابزار، مرحله بعدی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بعضی فرودگاه‌ها، مسافر کتابی را در فرودگاه مبدا برای مطالعه برمی‌دارد و در فرودگاه مقصد داخل باکسِ تعبیه شده قرار می‌دهد لذا می‌توان این تجربه‌ را در متروی اصفهان نیز اجرایی کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *