مدیریت شهری بر توان ائمه جماعات حساب باز کرده است

فاطمه احمدی

شهردار اصفهان با بیان این که ائمه جماعات باید خود را شریک حل مسایل شهر بدانند، تاکید کرد: مدیریت شهری بر توان ائمه جماعات حساب باز کرده است، شهرداری، نهادی سیاسی نیست که متعلق به جریان خاصی باشد، بلکه دستگاهی خدمت رسان است و اگر هر جا تعطیل شود، شهرداری تعطیلی بردار نیست.

قدرت الله نوروزی در همایش فصلی ائمه جماعات شهرداری اصفهان که در قالب بیست و هشتمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان جلسات هم اندیشی را با گروه‌ها و اقشار مختلف برگزار کرده و در این جلسات سخنان صاحب نظران را شنیده و نظرات کارشناسی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشست‌های هم اندیشی، راهکاری برای شنیدن صدای برجستگان گروه‌های مختلف مردمی است، افزود: این جلسات تاکنون با خانواده شهدا، ایثارگران، جوانان، دانشگاهیان، معلمان، مهندسان، دانشجویان، پزشکان، فعالان محیط زیست، هنرمندان و … برگزار شده است که در این راستا طرح هایی را بر اساس نظرات ارایه شده برنامه‌ریزی کرده ایم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ائمه جماعات بی شک نظرات کارشناسی ارزشمندی درباره مسایل فرهنگی جامعه دارند، گفت: ائمه جماعات هر کدام کارشناس مسایل دینی هستند، درد جامعه را می دانند و بهتر از همه می توانند در حل مسایل فرهنگی کمک کنند.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان اساس را از ابتدا بر آن گذاشت تا بتواند با ذی‌نفعان جامعه از جمله روحانیت ارتباط عمیقی داشته باشد، به همین دلیل تاکنون جلسات متعددی در حضور حضرت آیت الله طباطبایی ن‍‍ژاد، حضرت آیت الله العظمی مظاهری، حضرت آیت الله ناصری و دیگر علما داشته ایم که بسیار مؤثر بوده و این تعامل توانسته در اصفهان نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی اظهارکرد: ما می توانیم در این جلسات شبهات جامعه را مورد بررسی قرار داده و وحدت را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی است، گفت: برای تحقق این هدف ناگزیر به برگزاری جلساتی هستیم تا ضمن رعایت شئونات اسلامی، جامعه را از افسردگی نجات دهیم. فضای اصفهان غمناک است، مردم به خصوص با خشک شدن زاینده رود ناراحت هستند، بنابراین اگر نتوانیم مسایل را به درستی حل کنیم بر غم و اندوه مردم افزوده می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری بر این اصول واقف است که در مراسم شاد، موازین اخلاقی، شرعی و عرف جامعه رعایت شود، ادامه داد: اگر این گونه جلسات برگزار می شود برای این است که ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه بتوانیم تمام مسایل اخلاقی را نیز رعایت کنیم.نوروزی تاکید کرد: شادابی را باید به جامعه تزریق کرد تا اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، مگر نمی گوییم اصفهان یک جهان شهر، شهری فرهنگی، پایتخت گردشگری و شهر شهیدان است، پس باید زیرساخت‌های گردشگری را آماده و جهانیان را برای سفر به اصفهان دعوت کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *