مدیریت شهری از ظرفیت دستگاههای اجرایی برای رفع محدودیت ها استفاده کند

زهرا نصیری

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزشی فی مابین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری و اداره آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه باید اطلاعات آموزشی کارشناسان فضای سبز بروز باشد، گفت: پتانسیل سازمان فنی و حرفه ای بی نظیر است از همین رو باید از این پتانسیل ها درحوزه های مختلف استفاده و بهره برداری شود.

 فروغ مرتضایی نژاد، افزود: با توجه به بحران هایی که گریبانگیر شهر اصفهان شده باید آموزش های کارشناسان حوزه فضای سبز به روز باشد؛ یک روزی آب در رودخانه زاینده رود جاری و مشکلی در شهر وجود نداشت اما امروز خشکسالی، آلودگی هوا، خاک و ریزگردها گریبانگیر شهر شده است از همین رو باید کارشناسان فضای سبز با روش های روز دنیا برای نگهداری و توسعه فضای سبز آشنا شوند. سازمان فنی و حرفه ای توانمند سازی و سازمان پارکها نیز مباحث آموزش را دنبال می کند.

 وی با تاکید بر اینکه از سالهای گذشته آموزش شهروندی در سازمان فعال و اکنون نیز در حال گسترش است، این آموزش ها می توانند بین المللی باشند ازاین روآموزش بخش سازمان پارکها با اداره کل فنی و حرفه ای هماهنگ شده است.

 اشتغال اصلی ترین موضوع بعد از مهارت آموزی است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز در این نشست گفت: مدیریت شهری باید در کنار نقاط قوت و محدودیت های خود از توان دستگاههای اجرایی استفاده کند.

  ابوطالب جلالی  افزود: می طلبد مدیریت شهری در کنار نقاط قوت و محدودیت های خود از توان دستگاههای اجرایی استفاده کند.

 وی با بیان اینکه اشتغال اصلی ترین موضوع بعد از مهارت آموزی است، گفت: در این راستا شهروندان باید مهارت های لازم را کسب و در حوزه اجتماعی و اقتصادی مسئولیت پذیر باشند.ازطرفی  توانمندسازی نیروهای انسانی علاقمند به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی  و ارتقاء مهارت شاغلان باید مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه علمی سازمان پارکها در غنی سازی دوره های آموزشی می تواند کمک بزرگی به ارتقا مهارت کارشناسان فضای سبز کند افزود: این تفاهم نامه می تواند منشا برکاتی برای شهروندان باشد چرا که منجر به اشتغال زایی می شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *