مدیر کل صدا و سیمای اصفهان درگفتگوی اختصاصی با کیمیای وطن عنوان کرد:تجلیل و تکریم ازچهره های فرهنگی در دستورکار رسانه ملی

زهرا نصیری

مسعود احمدی افزادی، که درسومین سال مدیریت خود به عنوان مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان به سر می‌برد در گفتگو با خبر نگار کیمیای وطن از مهمترین برنامه‌ها و نقش سنگینی که رسانه ملی بر عهده دارد سخن گفت وبه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت این رسانه در بین مردم اشاره کرد وگفت: حضرت آیت ا… خامنه‌ای فرمودند: اگر یک نفر به خاطر برنامه‌های شما از رسانه ملی زده شود و پای رسانه‌های بیگانه بنشیند روز قیامت مسئول خواهید بود. لذا مرگ ما زمانی خواهد بود که فردی تلویزیون را خاموش کند و پای رسانه دیگری بنشیند. مدیر کل صدا و سیمای اصفهان درباره نقص جدی که در زمینه ارائه برنامه‌های فرهنگی وجود دارد به خبرنگار کیمیای وطن گفت: امروز برای هر حرکت فرهنگی نیاز به یک پیوست رسانه‌ای است و می‌بایست خط تولید رسانه از خط تولید فرهنگ بگذرد.

 تولید برنامه‌های فرهنگی موبایلی

وی تجلیل و تکریم ازچهره های فرهنگی را نیز از دیگر برنامه‌های رسانه ملی عنوان کرد وگفت: همایش بین المللی پیرغلامان اهل بیت (ع) در سال ۹۶ دراصفهان برگزار خواهد شد که البته استارت اولیه این کار با رونمایی از پرچم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین آغاز شد. مدیرسابق شبکه البرز، ازحمایت صدا و سیمای اصفهان از تولید و توزیع برنامه‌های فرهنگی موبایلی خبر داد وافزود: با توجه به اینکه تولید کارهای حرفه‌ای نیازمند وقت و هزینه بسیار است و در عرصه تنش اطلاعات کاربرد چندانی ندارد امروز نیازمند تولید چنین محتواهایی هستیم.

کمبود برنامه برای نوجوانان

وی در رابطه با کمبود برنامه سازی صداوسیما ویژه قشر نوجوان افزود: با توجه به اینکه صدا و سیما برای کودکان و جوانان برنامه داشت لکن قشر نوجوان از دید ما مغفول مانده بود، بر آن شدیم تا گروه‌های سرود نوجوانان را در سطح استان پوشش رسانه‌ای دهیم که نتیجه بسیار خوبی را در پی داشت.

مدیر اسبق شبکه شما در رابطه با دخیل کردن خانم‌های چادری در برنامه‌های صدا و سیما برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب افزود: عدم وجود این امر یکی از ایرادات اساسی بود که خود ما هم به سازمان داشتیم لکن اخیراً این ضعف بسیار کم رنگ شده و در ادامه شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه خواهیم بود.

افت شدید بودجه صداوسیما

احمدی، با اشاره به افت شدید بودجه رسانه ملی گفت: این کمبود کار را برای ما مشکل کرده است. مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۲۵ شبکه فارسی زبان و بیش از ۹ هزار شبکه ماهواره‌ای برفراز آسمان برنامه‌های خود را در دسترس همگان قرار می‌دهند، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف اجرا می‌شود صرف ارائه آمار و گفتگو است و هیچگونه دستاوردی را به دنبال ندارد و این امر باعث شده تا ما گرفتار تشریفات شویم.

احمدی افزادی، دررابطه با علت اشتباهات صدا و سیما گفت: رسانه ملی به دلیل حجم بالای کاری که بر عهده دارد و می‌بایست کلیه جبهه‌ها را رصد کند و تمامی هجمه‌ها را پاسخگو باشد، گاهی دچار خطا و اشتباه نیز می‌شود و همواره لازم است این اشکالات از جبهه‌های مردمی به صورت خصوصی گوشزد گردد. رسانه ملی هم این قول را به عموم می‌دهد که برای اصلاح این مشکلات تلاش لازم را انجام دهد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *