مرداد خواب آلود سینما

هامون رشیدیان

فروش فیلم‌های امسال پس از شروعی فوق‌العاده به سکونی نسبی رسیده است و شاهد مردادی آرام در جدول اکران سینماها هستیم. البته با توجه به اینکه بیش از یک ماه و نیم دیگر تا پایان تابستان باقی مانده است، این احتمال وجود دارد که شاهد رونق دوباره سینما در شهریورماه باشیم.
به هر ترتیب در گزارش امروز به بررسی آخرین اخبار از فروش فیلم‌های در حال اکران خواهیم پرداخت.
ساعت ۵ عصر
فیلم مهران مدیری هر چند شروعی رکوردشکن داشت، اما در ادامه فروش این فیلم، روندی کاهشی در پیش گرفته است. هرچند هنوز برای پیش‌بینی زود است.
فیلم مدیری تا اینجای کار بیش از ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در ۱۲۶ سینمای کشور در حال اکران است. سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و مهران مدیری، بازیگران این فیلم هستند.
فیلم، فضای کمدی تلخی دارد و از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک روز را به تصویر می‌کشد. روز دیوانه‌واری که سیامک انصاری را به جنون می‌کشاند؛ اما… .
اکسیدان
اکسیدان، فیلم جدید حامد محمدی پس از ۵ هفته اکران به فروشی بیش از ۵ میلیارد تومان دست یافته است. چنین فروشی هر چند بسیار جالب توجه است، اما اگر این فیلم در زمان بهتری اکران می‌شد، حتی می‌توانست تا دو برابر این مقدار فروش را تجربه کند. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقانی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و علی استادی، بازیگران این فیلم کمدی هستند.
اکسیدان به موضوع مهاجرات و مشکلات مربوط به آن می‌پردازد.
رگ خواب
آخرین فیلم حمید نعمت‌الله یعنی رگ خواب نیز در مدت ۵ هفته به فروشی بیش از ۳ میلیارد تومان دست پیدا کرده است. فروش این فیلم با توجه به موضوع جدی و تلخ آن قابل قبول است و می‌تواند برای تهیه‌کنندگان فیلم امیدوارکننده
باشد.
لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران، بهزاد رحیم‌خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت‌الله، شکوفه ‌هاشمیان و نوشین تبریزی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم درباره تنهایی و دلبستگی است.
مینا پس از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند، آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تأثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. روزها از پس هم می‌گذرد و از عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد؛ اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد… .
زیر سقف دودی
فیلم خوب پوران درخشنده پس از ۷ هفته اکران، به فروش حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.
هرچند این فیلم قربانی فروش خوب دیگر رقبایش شد، اما فروش بیش از ۲ میلیارد تومان برای یک فیلم اجتماعی در وضعیت فعلی سینما، فروشی دلگرم‌کننده است.
فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت‌دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب‌صفوی و فرشید زارعی‌فرد بازیگران این فیلم هستند. «زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد و در ادامه جریان فیلمسازی درخشنده قرار می‌گیرد.
کارگر ساده نیازمندیم
فیلم کارگر ساده نیازمندیم منوچهر ‌هادی پس از ۳ هفته اکران به فروشی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است. آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی
مهران احمدی، بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری و مهدی محرابی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
پا تو کفش من نکن
پا تو کفش من نکن، جدیدترین ساخته محمدحسین فرح‌بخش پس از دو روز اکران به فروشی حدود ۸۸ میلیون تومان دست پیدا کرده است. رضا ناجی، سحر قریشی، بهنوش بختیاری، یوسف تیموری، علی صادقی، سیروس گرجستانی و صدیقه کیانفر بازیگران این فیلم را تشکیل داده‌اند. فیلم، داستان دو زوج را روایت می‌کند که برای ثبت ازدواج به محضر می‌روند ولی شلوغی محضر عاملی می‌شود برای رخداد اتفاقی غیرمنتظره و در نهایت گره خوردن زندگی این دو زوج به یکدیگر!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *