مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان: کاهش اعتبارات ستاد احیا بخشی از برنامه هارا حذف کرد/ نامگذاری روزی به عنوان روز جامعه بدون منکر

مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، گروه های امر به معروف را از حالت قبلی و بدون ساماندهی در آورده و این گروه ها را تشکیلاتی خواهد کرد.

به گزارش صاحب نیوز عزت السادات حجازی در گفتگو با خبرنگار حیا با بیان اینکه دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گرفته است، اظهار کرد: امر به معروف از فروع دین بوده و مانند نماز بر همه واجب است و اینکه گاهی برخی از مسئولان به جای ترویج این فریضه آن را زیر سوال برده و یا حتی به ان حمله می کنند امری نادرست و برخلاف متون دینی ما است.

وی با تاکید بر واجب بودن این فریضه الهی بر همگان، افزود: حضرت امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله اشاره کرده اند که هر مسمانی باید شرایط امر به معروف و نهی از منکر را یاد گرفته و این فریضه را انجام دهد و یکی از شرایط آن این است که اگر منکری را در جامعه دیدیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم که در صورت اثربخشی از دیگری ساقط می شود اما اگر تاثیر نداشت و احتمال داشت که دیگری بتواند امر به معروف و نهی از منکری تاثیرگذار انجام دهد بر دیگری واجب می شود که مرحله اول آن عینی و مرحله دوم آن لسانی است اما باید توجه داشت که نداشتن شرایط لازم، تبعات زیادی را ممکن است ایجاد کند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر فرد دانا و مسلط بر شرایط این فریضه صد در صد اثر گذار خواهد بود.

مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: امسال طرحی به نام طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده است و گروه های امر به معروف را از حالت قبلی و بدون ساماندهی در آورده و این گروه ها را تشکیلاتی خواهد کرد تا همه گروه ها تحت نظر یک هسته واحد فعالیت کنند.

وی از دیگر محاسن طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر را در پیگیری افراد این گروه ها نسبت به امر و نهی های انجام شده عنوان کرد و افزود: افراد تشکیل دهنده این تشکیلات دارای کارت عضویت خواهند شد و از مدارس، دانشگاه ها و … بازرسی خواهند کرد.

حجازی پیرامون برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: برنامه بازآموزی مربیان پس از دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

وی افزود: همایش های ویژه بانوان در ۲۴ شهرستان استان اصفهان در دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود که در این همایش ها از فعالان این حوزه که از اقشار مختلف هستند، تجلیل خواهد شد.

مسئول امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: قرار است روزی را با عنوان روز جامعه بدون منکر نامگذاری شده که مربیان در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و … این روز را تبیین و بیان می کنند که امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فردی و اجتماعی چه تاثیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال های قبل برنامه های این دهه بیشتر بود و امسال برخی از برنامه ها نظیر زنگ امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات ورزشی و سخنرانی برای دانش آموزان در مدارس از لیست برنامه ها حذف شده است، گفت: متاسفانه اعتبارات این ستاد نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

دیدار با خانواده شهدای امر به معروف و همچنین دیدار با علما و ائمه جمعه از دیگر برنامه هایی بود که حجازی باه آن ها اشاره کرد.

به گزارش حیا؛ جدول عناوین ایام هفته امر به معروف و نهی به شرح زیر است:

پنج شنبه ۲۳ مهر، فرهنگ عاشورایی و دفاع از مظلومان، جمعه ۲۴ مهر، وحدت و اقتدار امت اسلامی، شنبه ۲۵ مهر، عدالت اقتصادی و قضایی، یکشنبه ۲۶ مهر، حفظ نظام و فرهنگ اسلامی، دوشنبه ۲۷ مهر، رونق اقتصادی تولید و علم، سه شنبه ۲۸ مهر، سلامت و اعتلای محیط اخلاقی و چهارشنبه ۲۹ مهر، جمعیت، سلامت محیط خانواده.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *