معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه دراصفهان : امروز دشمنان به عوامل ناکامی درفتنه ۸۸یورش آورده اند 

زهرا نصیری

افرادی که در فتنه ۸۸حضور داشتند و روبروی ولی فقیه ایستادند دچار انحراف شدند.دشمنان پس از شکست  در فتنه ۸۸دریافتند که شجاعت رهبر معظم انقلاب، اعتماد مردم به ایشان، قوه قضائیه و سپاه توانست فتنه را ناکام کند و از این رو از این پس این عوامل را مورد تهاجم قرار دادند.در مراسم نکوداشت ۹ دی محمد جواد لاریجانی ،معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در دادگستری اصفهان مهمان ویژه این برنامه بود که در صحبت های خود به مطالب حائز اهمیتی چون زاویه پیدا کردن هاشمی‌رفسنجانی از چارچوب ولایی ، بلای زاویه گرفتن اصولگراها با ولایت ، ناکامی فتنه توسط قوه قضائیه و سپاه وبسیاری از مطالب دیگر محوری ترین مسائلی بود که لاریجانی به آن ها اشاره داشت. لاریجانی، استحکام و ماندگاری ملت و دشمن شناسی آنان را از جمله درس‌های فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: نقش ولی امر شجاع، اعتماد مردم به او و نقش ویژه قوه قضاییه و سپاه در این مورد عیان است و تمامی این موارد عواملی است که سرکوبی فتنه را به همراه داشت.

کاسبان دروغ

وی با بیان اینکه دشمن یک توهم نیست، دشمن یک حقیقت است. اتهامات به قوه قضاییه، نیروی انتظامی و … و اینکه بعضی‌ها ارکان نظام را مورد تهاجم قرار می‌دهند اتفاقی نیست افزود: دروغ‌ها و افتراهایی که نسبت به قوه قضاییه وارد می‌کنند اتفاقی نیست و عده‌ای کاسبان دروغ هستند، پول می‌گیرند تا دروغ بگویند. این کاسبان دروغ از زمان پیامبر وجود داشته و امروز هم داغ‌تر از همیشه در سایت‌ها و شبکه‌های مختلف وجود دارند. دبیر ساد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: بسیاری از سران فتنه اعتقاد داشتند با اسلام نمی‌شود پیشرفت کرد و کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن بدون اسلام تا این اندازه پیشرفت کرده‌اند. این تفکرات ریشه ولایت و اسلام را هدف قرار گرفته‌اند.

 هاشمی رفسنجانی از ولایت فاصله گرفته است

لاریجانی گفت: فتنه ۸۸ یک فصل از کتاب فتنه‌ها علیه کشور اسلامی است. باید فتنه را درست فهمید نه برای مقابله و مبارزه، بلکه باید بدانیم چگونه کسانی که از ابتدای انقلاب با هم دوست بودیم و انس پیدا کرده بودیم حالا از مسیر ولایت فاصله گرفته‌اند و حتی در مقابل اصل ولایت ایستادند.وی ادامه داد: برای مثال من امروز با آقای هاشمی رفسنجانی زاویه گرفتم و این بسیار برای من سخت است که با شخصی که از پیش و ابتدای انقلاب تا این اندازه دوست و مانوس بودیم و حتی زمانی هر روز هفته را با هم می‌گذارندیم امروز باید فاصله بگیرم و به خاطر زاویه‌ای که ایشان با ولایت گرفته‌اند از ایشان دوری کنم. این برای من بسیار سخت است.دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: این بلای استنباط غلط از دین و زاویه گرفتن از رهبری و ولایت در اصولگراها هم است و یکی از درس‌های سال ۸۸ این بود که هر لحظه ممکن است هر کسی از مسیر انقلاب منحرف شود و اصولگراها هم ممکن است منحرف شوند که البته مثال‌هایی هم داریم.
فتنه را باید درست فهمید  

وی فتنه ۸۸ را یک فصل از فتنه مخالفان انقلاب دانست و اضافه کرد: فتنه را باید درست فهمید نه از باب انتقام چرا که کسانی که در فتنه مشارکت داشتند در طول انقلاب با ما همراه بودند و ما سال‌ها با این افراد دوست بودیم.وی با اشاره به اینکه فتنه با استفاده از هزینه‌های خارجی و با استفاده از شخصیت‌های داخلی سعی در براندازی نظام مقدس اسلامی داشت، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که افرادی که در فتنه حضور داشتند و روبروی ولی فقیه ایستادند دچار انحراف شدند و ما نباید فراموش کنیم که همه دارای شیطان درونی هستیم و این اتفاق ممکن است برای ما نیز بیفتد و ما نیز دچار انحراف شویم. وی با تاکید بر اینکه باید از فتنه ۸۸ درس‌های زیادی بگیریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمنان پس از شکست خوردن در این فتنه دریافتند که شجاعت رهبر معظم انقلاب، اعتماد مردم به ایشان، قوه قضائیه و سپاه توانستند فتنه را ناکام کنند و از این رو به عوامل  ناکامی این فتنه یورش آورده اند.دبیر حقوق بشر اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که چنانچه اگر می‌بینید قوه قضائیه و نیروهای نظامی، اعتماد مردم به نظام و رهبری مورد تهاجم قرار دارند این اتفاقی نیست و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اتفاقات رقم می‌خورد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *