معاون اول رئیس جمهور: همه بدهکاران بانکی را نباید به چشم بد نگاه کرد

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: میزان معوقات بانکی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال است و کسانی که دارای معوقات بانکی هستند ۲ گروه می باشند و نباید همه را به چشم بد نگاه کرد.به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح آهن اسفنجی فولاد چهارمحال و بختیاری افزود: در این دوره کسی هم نپرسید که سرانجام این سهام عدالت به کجا انجامید و مردم از این سهام عدالت چه بهره ای برده اند؟وی اظهار کرد: این نوع واگذاری ها باعث خالی شدن دست نهادهای توسعه ای و مردم می شود. جهانگیری، حضور بخش خصوصی در تولید را برای کشور حیاتی و ضروری دانست و با تاکید بر این که باید از حضور بخش خصوصی در تولید استقبال کرد، گفت: برخی از مدیران بد سلیقگی می کنند و به بخش خصوصی توجه ندارند.
به گفته وی، دولت منابعی برای سرمایه گذاری ندارد، ولی نهادهای عمومی ممکن است وضعیتی بهتر از دولت برای سرمایه گذاری داشته باشند، اما در نهایت این بخش خصوصی است که هم از دولت و هم نهادهای عمومی وضعیت بهتری دارد.
وی تصریح کرد: میزان معوقات بانکی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال است و کسانی که دارای معوقات بانکی هستند ۲ گروه می باشند و نباید همه را به چشم بد نگاه کرد.
وی گفت: هیچ شخص یا بخش خصوصی در این مساله که ارز کشور از ۱۰ هزار ریال به ۳۰ هزار ریال رسید، یا تورم به ۴۰ درصد افزایش یافته، نقشی نداشته است.معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: هیچ بخش خصوصی در اینکه تحریم هایی علیه کشور از سوی بیگانگان به تصویب رسید، نقشی نداشته است و باید این بخش خصوصی در این شرایط سرمایه گذاری می کرد و فعالیت خود را برای ایجاد اشتغال جوانان و افزایش تولید انجام می داد و تسهیلات خود را به بانک باز می گرداند، از این رو طبیعی بود که بخش خصوصی نمی تواند در این شرایط تسهیلات بانکی را بازپرداخت کند.
جهانگیری تاکید کرد: نمی توان بخش خصوصی را که در چنین شرایطی که با مشکل روبرو شده و حتی تعدادی از واحدهای تولیدی آن تعطیل شده است، حمایت نکرد چرا که این افراد سرمایه خود را آورده اند تا برای جوانان کشور شغل ایجاد کنند.
وی گفت: بخش عمده ای از معوقات بانکی را این افراد تشکیل می دهند که به دلیل شرایط اقتصادی دچار مشکل شدند. جهانگیری یادآور شد: اما عده اندکی نیز دارای معوقات بانکی هستند که از همان ابتدا قصد بازپرداخت آن را نداشتند و با زد و بند تسهیلات بانکی را بدون این که در کار تولید ببرند دریافت کرده اند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *