معاون دانشگاه پیام نور در اصفهان خبرداد: صندلی خالی در دانشگاه پیام نور نداریم

زهرانصیری

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نوراز راه‌اندازی ۷۰ مرکزدانشگاه پیام نور در خارج از کشوربا بیش از ۴ هزار دانشجو خبر داد و گفت: دانشجویان اتباع خارجی هم که در ایران مشغول فعالیت هستند از تمامی امکانات مانند دیگر دا نشجویان برخوردارند وشهریه آنان با دیگر دانشجویان تفاوتی ندارد.

فیصل حسنی، در نشست خبری که در مرکز پیام نور استان اصفهان برگزار شد، درپاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن مبنی برتعامل دانشگاه با صنعت و افزایش طرح‌های پژوهشی برای درآمدزایی گفت: سیاست ما تغییر رویکرد در برخی از مراکز است در چند سال گذشته برای تقویت و پیگیری بحث‌های پژوهشی در کشور ۲۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌ایم و سعی ما بر این است تا بنیه علمی کشور را در بخش‌های مختلف بالا ببریم.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور چند سالی است که در بحث شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنعت و تولید درآمد از راه علم ورود پیدا کرده و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است. بخش نوآوری دانشگاه پیام نور نیز به زودی افتتاح می‌شود در این زمینه هم میزان ارتقا در دانشگاه‌های پیام نوربالا بوده و همکاری بسیارخوبی با شهرداری اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی داشته‌ایم.

اقتصاد مقاومتی درپیام نور

وی به توجه دانشگاه پیام نور به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان در دانشگاه کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت.

معاون دانشگاه پیام نوربه این مطلب هم اشاره داشت که ما صندلی خالی در دانشگاه نداریم و در بهد بین المللی دانشگاه افغانستان دارای یک هزار و ۲۰۰ دانشجو و دانشگاه دبی هم ۵۰۰ نفر دانشجو دارد.

حسنی در با بیان اینکه تا سه سال آینده در بحث شهریه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایشی نخواهیم داشت، اضافه کرد: این در حالی است که در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی تا ۱۵ درصد افزایش شهریه را خواهیم داشت.

وی بااشاره به اینکه دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ نیمه حضوری خاورمیانه است ۳۰ درصد از قبولی‌های کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است ادامه داد: اولویت ما در بخش عمرانی اتمام پروژه‌های عمرانی باقی‌مانده از دولت قبل است، بر این اساس از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام ۱۱۰ پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسید ضمن اینکه در دهه فجر امسال نیز ۱۰۰ پروژه عمرانی در مراکز دانشگاهی پیام نور کشور به بهره برداری می‌رسد.

افزایش دانشجودرپیام نور

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌های کشور در سال گذشته ریزش دانشجو نداشته است، تصریح کرد: این در حالی است که در سال گذشته تعداد دانشجویان پیام نور ۴۳ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان با ۵۰ هزار دانشجو دارای دومین استان برتر کشور در این زمینه است، ابراز داشت: بر این اساس در سال جاری ۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای شهرستان‌ها و ۷ میلیارد تومان اعتبار نیز برای دانشگاه مرکز استان پیش‌بینی شده است.

حسنی، به افتتاح سیستم رسانه تعاملی در دانشگاه پیام نور با حضور وزیر علوم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه افرادی همچون زنان خانوار و معلولان می‌توانند با دریافت آموزش‌های از راه دور و برای هر واحد ۱۷ ساعت آموزش دریافت کنند. همچنین در سال گذشته مجوز آموزش ۲۰۰ رشته به صورت الکترونیکی از وزارت علوم دریافت شد.

وی افزود: سیاست ما تقویت بنیه علمی کشور است، بحث‌های تخصصی را دانشگاه‌های دولتی انجام می‌دهند و به همین دلیل ما مشکلی برای افزایش رشته نداریم، اعتقاد داریم پرچم فرهنگی جمهوری اسلامی در هر استان، دانشگاه‌های پیام نور هستند و نگاه ما این است که دانشجوها در کنار یکدیگر بوده و به هم کمک کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *