ملت ایران در غم زلزله‌زدگان کرمانشاه شریکند

هفته گذشته شاهد زلزله در غرب ایران بودیم. زلزله‌ای مهیب که متأسفانه جان بیش از ۴۰۰ تن از هموطنان عزیزمان را گرفت. کمک‌رسانی از همان ساعات اولیه پس از زلزله آغاز گردید. آنچه حائز اهمیت است کمک‌رسانی نیروهای مسلح از جمله حضور پررنگ سپاه پاسداران و ارتش بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدایی‌ترین لحظات وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه، پا به عرصه خدمت‌رسانی گذاشته و تمام توان خود را به میدان آوردند تا از آلام مردم بکاهند.

دقیقاً از صبح روز اول وقوع زلزله، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه و سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به عنوان اولین مسئولان نظام، وارد منطقه شدند تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و دستورات لازم را برای کمک‌رسانی سریع‌تر نیروهای تحت امرشان، صادر کنند. با این وجود تقسیم کار بین ارتش و سپاه برای امدادرسانی به سرپل ذهاب و روستاهای اطرافش صورت گرفت از آنجا که ارتش در شهر سرپل ذهاب پادگان دارد، امدادرسانی این شهر به عهده ارتش گذاشته شد و امدادرسانی به روستاهای اطراف سرپل ذهاب هم به سپاه واگذار گردید. قدردانی و تشکر مردم از سپاه و ارتش در فضای مجازی بارها منتشر شده است.

زلزله و بلایای طبیعی در رسته خشونت کور قرار دارند چرا که هستی آدمی و طبیعت را نشانه می‌گیرد. این خشونت، کور است اما موجب روشن شدن بسیاری از ابعاد خشونت‌آمیز زندگی بشر می‌گردد. زلزله کرمانشاه نه تنها برای مردم این منطقه از ایران بلکه برای ملت ایران همراه با سختی، درد و رنج بود اما آن چه جلب توجه می‌کند، همدلی سپاه و ارتش با مردم و بالعکس است. آمریکا باید جواب خود را در صحنه واقعی بگیرد. آمریکایی که به دنبال تروریسم خواندن سپاه پاسداران است؛ به قول خودش تحریم‌های شدیدی برایش در نظر دارد باید با دقت به صحنه‌های غرب ایران در این روزها نگاه کند. همان گونه که رهبر انقلاب و ریاست جمهوری بارها گفتند «سپاه؛ محبوب مردم است»، اینک این جمله را می‌توان در عالم واقع دید. ترامپ چگونه می‌تواند ارتش و سپاهی مردمی و با چنین محبوبیتی را حامی تروریسم بخواند!

از سوی دیگر، دشمنی آمریکا با ایران زمانی مشهودتر می‌گردد که حتی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را در لیست تحریم قرار می‌دهد. «یوکرینگ» در نامه‌ای نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه نمی‌دهد کمک‌های مالی به صورت مستقیم یا از طریق واسطه به کشور یا فردی که تحت تحریم است، ارسال شود. دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا کمک‌های مالی برای امدادرسانی را از تحریم‌ها مستثی، اما برای انتقال این پول مجوز ویژه این دفتر را الزامی کرده است. آمریکا در مقابل ایران بارها آزموده شده است و هر بارغیرقابل اعتماد بودنش را بیشتر تکرار کرده است. آمریکا تنها مانع ارسال کمک‌ها به زلزله‌زدگان شد در مقابل ایرانیان اتحاد خود را به نمایش گذاشتند تا هموطنی بی‌بهره نماند. اما بسی جای تأسف دارد که این کشور (آمریکا) دم از حقوق بشر بزند و ایران و از جمله سپاه پاسدارانی که در برابر داعش مردانه ایستاده است حتی در گفتار یا فرضیات ناثواب در لیست تروریسم باشد!

زلزله حادثه طبیعی است و مسلماً خوشایند نیست، زلزله سرپل ذهاب و قصر شیرین با تمام تلخیش بسیار روشنگر بود. چرا که دشمنان اتحاد ایران اسلامی باز هم تیرشان به هدف نخورد. مردم ایران یک دل و یک صدا به یاری زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شتافتند فارق از مذهب، زبان و نژاد. ملت ایران دلاوری‌ها و رشادت‌های مرزبانان غرب کشور را فراموش نخواهند کرد. در غم کردزبانان غرب کشور تمام ملت ایران شریک هستند.

 به امید روزهای خوب برای ملت شریف ایران

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *