منتظری:مشتاق بهره گیری ازنظرصاحبان فکر و اندیشه درهمه زمینه‌ها هستیم

زهرا نصیری

درمراسم ابلاغ رسمی حکم انتصاب مجدد مسعود منتظری بعنوان شهردار نجف آباد که ۱۵ مهرماه با حضور استاندار اصفهان و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد، وجه مشترک بیشتر سخنرانان گله از پایین بودن سرانه درآمدی این شهر و درخواست برای ارتقاء آن در کنار رعایت اعتدال در تخصیص بودجه ها بود.

در مراسم ابلاغ حکم وزیر کشور مبنی بر انتصاب مجدد مهندس منتظری بعنوان شهردارنجف آباد، که با تقدیر از اعضاء شورای چهارم همراه بود، استانداراصفهان به عنوان نماینده تام الاختیار دولت  خطاب به شهردار و شورای اسلامی دوره پنجم ، تاکید نمود:

با عنایت به تجربه مفید چهار سال گذشته و باتوجه به شأن و منزلت نجف آباد، با تلاش بیشتر در جهت خدمت مضاعف فعالیت و کوشش نمایند ونباید روند ۴ سال گذشته ادامه پیدا کند و باید با یک برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر ابتکارات جدیدتر، تلاش‌های بیشتر و هماهنگی کامل‌تری داشته باشید.

  رسول زرگرپور، اصفهان را یک استان شهرنشین برشمرد و افزود: ۷۵ درصد جمعیت کشور شهری هستند ولی این آمار در اصفهان به ۸۸ درصد رسیده است و اصفهان با داشتن ۱۰۷شهر بیشترین تعداد شهر را در کل کشور دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اگراجرای طرح تفصیلی شهر و سند نهایی بالادستی در شوراها انجام نشده باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با اجرای این طرح نباید در آینده شاهد معضلات شهرهای بزرگ باشیم.شوراها باید احیای ساختار تشکیلات جدید بر اساس مصوبات وزارت کشور که به شهرداری‌ها ابلاغ شده را به انجام رسانند.

استاندار اصفهان درآمد را موتور محرک فعالیت شهرداری‌ها برشمرد و افزود: این امر یا از طریق مشارکت‌های مردمی یا از طریق صدور عوارض ، تحقق می یابد ولی در برخی شهرها شاهدهستیم که بودجه از طریق فروش تراکم به دست می‌آید که این عمل وجهه منطقی ندارد.

شهردارنجف آباد خدمت به مردم را به پست بالاترترجیح داد

وی با اشاره به اینکه عدالت و توازن در مناطق مختلف شهری باید اجرایی شود افزود: شهردارنجف آباد علاقه خاصی به خدمت به مردمش دارد، حدود شش ماه قبل پیشنهاد پستی بالاتر را در جایی خارج از شهرداری به او دادیم ولی ایشان خدمتگزاری به مردم این شهر را ترجیح دادند.

زرگرپور همچنین با تقدیر از انتخاب خوب شورای پنجم بیان داشت: از کارهای صورت گرفته طی چهار سال گذشته میتوان به عنوان نهضت سازندگی یاد کرد و امیدواریم در آینده نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

نجف آباد سرانه درآمدی مناسبی ندارد

در ادامه این مراسم  سهراب مظفر نجفی فرماندار نجف آباد با اشاره به اینکه از شش شهردار شهرستان، چهار نفر ابقاء شده و در خصوص شهرداران کهریزسنگ و علویجه نیز شاهد انتخاب افرادی جدیدی بوده ایمادامه داد: با وجود عنایت های ویژه مقام معظم رهبری به این شهر که در قالب اختصاص بودجه برخی پروژه های شاخص نمود پیدا کرده، ولی همچنان نجف آباد از سرانه درآمدی مناسبی برخوردار نیست وهمین موضوع مشکلات موجود را تشدید کرده است.

وی با تقدیر از عملکرد شورای چهارم در همکاری و تعامل سازنده با ادارات مختلف و کمک به مدیریت خوب فضای شهر اضافه کرد: انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در نجف آباد به صورت کاملا الکترونیک و در بهترین شرایط انجام شد و امیدواریم این روند در دوره های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

استفاده ازنظرات صاحبان اندیشه

 در این آئین شهردار نجف آباد نیز با اشاره به اینکه در دوره پنجم شوراها و در ۴ سال پیش رو در مدیریت شهری به‌ صورت ویژه از حضور مردم استفاده خواهیم کرد ادامه داد: استفاده ازنظرصاحبان فکر و اندیشه درهمه زمینه‌ها وهم‌چنین بهره گیری ازانتقادهای سازنده مهمترین هدف شهر داری در دوره آتی است.

زیباترین لحظه این مراسم اهدای چفیه مقام معظم رهبری به شهردار نجف‌آباد بود، این چفیه که در دیدار خانواده شهید حججی توسط مقام معظم رهبری به این خانواده تقدیم شده بود، توسط پدر شهید حججی تقدیم شهردار نجف‌آباد شد تا تبرکی برای آغاز فعالیت شهردار در چهارساله دوم باشد که خود نیز از خانواده معظم شهدا است.

در این آیین از زحمات و تلاش‌های اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر نجف‌آباد که در دوره قبل ۱۳ نفر بودند، با اهدای لوح و هدایا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 انتخاب منتظری از بین ۲۰گزینه

همچنین رئیس شورای پنجم نجف آباد نیز با اشاره به اینکه ۲۰گزینه مختلف برای تصدی مسئولیت شهرداری نجف آباد در پارلمان شهری مطرح بودند اظهار داشت:  با بررسی های صورت گرفته به ده گزینه رسیدیم و در ادامه نیز با توجه به انصراف۲نفر از این افراد، با هشت نفر به صورت حضوری مصاحبه و از آن ها برنامه خواسته شد و در نهایت هم از سه گزینه نهایی، منتظری با اکثریت آراء به عنوان شهردار چهار سال آینده این شهر در سمتش ابقاء شد.

مجتبی گودرزی،از سوابق مدیریتی خوب، عملکرد قابل قبول در دوره قبلی شهرداری و محبوبیت مردمی به عنوان مهم ترین دلایل انتخاب مجدد منتظری نام برد و اظهار داشت: «از سرانه درآمدی ۲۱۰هزار تومانی در دوره قبل به سرانه ۵۱۰هزار تومانی رسیده ایم ولی این امر همچنان با آن چه که شایسته مردم شریف نجف آباد است فاصله دارد و انتظار داریم مدیران استانی حداقل بر اساس جمعیت این شهرستان، اعتبارات را تخصیص دهند.»

  بودجه نجف‌آباد نیازمند عدالت است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس نیز در این آئین  در ادامه درخواست‌های مکرر خود از استاندار اصفهان درباره برقراری عدالت در اختصاص بودجه به شهرستان نجف‌آباد گفت: با توجه به شاخص‌های نجف‌آباد به عنوان فرمانداری ویژه، به لحاظ عدالت، حق نجف‌آباد در بحث بودجه داده نشده است.

  ابوالفضل ابوترابی، افزود: اعضای شورای پنجم با انتخاب شجاعانه و مدبرانه خود بار دیگر شهرداری را انتخاب کردند که در چهار سال گذشته دوره مدیریتی وی با وجود شرایط رکود اقتصادی کشور، شاهد پروژه‌های عظیم استانی بودیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: همدلی که در ۴ سال گذشته میان مسؤولان شهرستان برقرار شد، در دوران بعد از انقلاب بی‌نظیر بود که باعث افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عظیمی شد.

وی بار دیگر در ادامه درخواست‌های مکرر خود از استاندار اصفهان درباره برقراری عدالت در اختصاص بودجه به شهرستان نجف‌آباد خطاب به استاندار اصفهان بیان داشت:  این شهرستان چیزی غیر از حق خود نمی‌خواهد و از شما خواهشمندیم به‌ عنوان نماینده دولت و با توجه به این‌که نجف‌آباد در بسیاری از شاخص‌ها چون هنر و ورزش به‌ عنوان شهر طلایی کشور است و از لحاظ ایثار و شهادت می‌توان نام شهیدآباد بر آن نهاد و وجود بیش از ۴۰ هزار دانشجو و طلبه که نسبت به درصد کل استان بسیار بی‌نظیر است این مشکل به زودی حل شود.

وی درباره اهمیت شهدای مدافع حرم و عظمت شهید حججی مطرح کرد: دوران داعش به سر خواهد آمد و این دوره از تاریخ به عنوان برگ زرین انقلاب ثبت خواهد شد و خانواده‌هایی با تقدیم فرزندان خود سربلند شدند.

 اخلاص، برنامه‌ریزی و همدلی رمز موفقیت خادمان ملت است

امام‌ جمعه نجف‌آباد نیزدرباره اقدامات شهرداری نجف‌آباد در ۴ سال گذشته گفت: در شرایط سخت اقتصادی که بر جامعه حاکم بود، شهرداری نجف‌آباد در سایه همدلی، اخلاص و برنامه‌ریزی توانست چنین پروژه‌های عظیمی را به ثمر نشاند.

  حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، افزود: اعضای دوره پنجم شوراهای شهر نجف‌آباد به دور از جوسازی‌ها و فشارها با تدبیر بار دیگر مسعود منتظری را به عنوان شهردار نجف‌آباد انتخاب کنند.

وی درباره اقدامات شهرداری در دوره چهارم شوراها گفت: در شرایط سخت اقتصادی که بر جامعه حاکم بود، شهرداری نجف‌آباد در سایه همدلی، اخلاص و برنامه‌ریزی توانست چنین پروژه‌های عظیمی را به ثمر نشاند .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *