مهجوریت معلولان در شاهین شهر

پریسا خاکبازان

شهردار شاهین‌شهر گفت: هیچ‌یک از بوستان‌های شاهین‌شهر تأسیسات بهداشتی ویژه معلولان نداردو رفت ‌وآمد نیز در برخی از بوستان‌ها ،فروشگاه‌های بزرگ  ومعابر عمومی برای معلولان حرکتی با دشواری انجام می‌شود.

 عیسی بهمنی، با اشاره به اینکه با شرایط مطلوب مناسب‌سازی مکان‌های عمومی به‌ویژه در بوستان‌ها و معابر عمومی برای معلولان فاصله‌ داریم افزود: ۲هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه برای استفاده از برخی از بوستان‌ها و معابر عمومی شاهین‌شهرهم چنان مشکل‌ دارند.

وی از اجرای مناسب‌سازی معابر عمومی در خیابان‌های این شهر باهدف رفت‌وآمد آسان شهروندان معلول خبر داد و گفت: این طرح از خیابان فردوسی شروع‌ شده و به‌ تدریج در همه خیابان‌های شاهین‌شهر اجرا خواهد شد.

بهمنی ازبه کارگیری یکی ازنابینایان به‌عنوان مشاورخود خبر داد وگفت:آماده شنیدن نقطه نظرات معلولان درراستای هرچه بهتر انجام امور هستیم.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در صورتی‌ که مجوز استخدام کارمندان جدید دارند، ملزم به اجرای سهمیه استخدام معلولان هستند گفت: معلولان علاوه بر مشکل بیکاری، درخواست‌های تأمین مسکن، نیازهای درمانی و ازدواج نیز دارند.

علیرضا بصیری، افزود: بازرسان ویژه‌ای بر فعالیت استخدامی در ادارات و سازمان‌های دولتی نظارت می‌کنند تا حقی از معلولان واجد شرایط پایمال نشود، معلولان نیز در صورت‌ تخلف هرشرکت که سهیمه استخدام کارمند دارد و ازبه کارگیری معلولان خودداری کرد هرگونه رفتار غیرقانونی احتمالی را به فرمانداری گزارش دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *