مهم‌ترین اقدامات شهرداری، جذب سرمایه گذار و مشارکت با بخش خصوصی است

فرزانه افسرطه

شهردار منظریه در مصاحبه خود با خبرنگار کیمیای وطن با اشاره به رشد ۳ درصدی بودجه این شهرداری در سال‌های اخیر، جذب سرمایه گذار و مشارکت با بخش خصوصی را از مهمترین اقدامات شهرداری عنوان کرد که حاصل آن، تعریف پروژه‌های بزرگی در این شهرستان شده است.

سید علی مرتضوی، شهردار منظریه در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن با اشاره به اینکه منظریه از ادغام ۶ روستای اسفه سالار، خسروآباد، عمروآباد، بابوکان، وصف و حکیم قشقایی در سال ۱۳۸۰ با مصوبه هیات دولت تشکیل شده است، وسعت تقریبی محدوده شهری منظریه را ۴۰۰ هکتار و حریم شهر را ۲۰۰۰ هکتار اعلام کرد. وی از آثار تاریخی متعدد و ارزشمند شهر منظریه سخن راند و گفت: از جمله آثار تاریخی این شهر، ۶ برج کبوتر با قدمت بیش از ۵۰۰ سال، مقبره باباپیر، ارگ رکن آباد با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال و دو مقبره با قدمت ۵۰۰ سال هستند. وی از انعقاد تفاهم نامه با اداره میراث فرهنگی برای بازسازی و نورپردازی کبوتر خانه‌ها خبر داد و افزود: بازسازی یک برج کبوتر انجام شده و ۳ کبوترخانه دیگر د سال جاری تعمیر و مرمت می‌گردد. وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت برای تعیین و تصویب بافت فرسوده، افزود: پس از تصویب، می‌توان با همکاری ادارات مربوطه، به بافت فرسوده ورود پیدا کرد. وی یادآور شد: قبلاً، سیاست‌های تشویقی شهرداری شامل تخفیف پروانه تا ۹۰ درصد تخریب و آواربرداری رایگان توسط شهرداری بود و تاکنون ۲ هکتار بافت فرسوده در شهر منظریه تخریب و برای آنها، پروانه ساخت صادر شده است.

شهردار منظریه، از جمله طرح‌های شهرداری را تکمیل بلوار اصلی شهر طی ۳ سال گذشته عنوان کرد که ۶ کیلومتر از بلوار اصلی، احداث، تکمیل و به بهره برداری رسید. وی از تکمیل کتابخانه مرکزی شهر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل ساختمان اورژانس ۱۱۵ با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث ۲ میدان اصلی شهر خبر داد و افزود: در سال گذشته، ۳ پارک تفریحی بطور همزمان در دست ساخت قرار گرفته و ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. همچنین، تکمیل باغ بانوان با پیشرفت ۹۰ درصد، تکمیل شهرک کارگاهی شیخ بهایی با پیشرفت ۷۰ درصد در ۳ سال گذشته از پروژه‌های شهرداری بوده است.

مرتضوی بیان داشت: بودجه شهرداری منظریه از ۲ میلیارد تومان در سال ۹۲، به ۵/۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده که حاکی از رشد تقریباً ۳ برابری است و درحال حاضر، سرانه هر نفر، حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد که چزو سرانه‌های بالا در استان اصفهان است. وی در تفکیک بودجه‌های عمرانی و جاری شهرداری: گفت: ۲ میلیارد بودجه جاری و ۵/۴ میلیارد، بودجه عمرانی است.

وی در ادامه، یکی از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی در دوره پنجم را جذب سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی اعلام کرد و از تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری در شهرداری خبر داد که در این راستا، پروژه‌های مهمی تعریف شده است. شهردار، مهم‌ترین پروژه را، پروژه بزرگ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای نام برد که همه مجوزهای لازم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اخذ شده و اکنون در مرحله واگذاری زمین از اداره راه و شهرسازی است. وی گفت: بزودی بزرگ‌ترین مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای استان با مشارکت بخش خصوصی کلنگ زنی خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *