مهندسی فرهنگی باید به صورت کار‌آمد محقق شود

امام جمعه اصفهان گفت: مهندسی فرهنگی یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است که پس از گذشت چند سال از مطرح شدن این مطالبه رهبری، هنوز این موضوع محقق نشده و مهندسی فرهنگی باید به صورت کار‌آمد محقق شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در سومین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و مجمع مشورتی بانوان شورا‌‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان اظهار کرد: این جلسه به عنوان یک جلسه فرهنگی برگزار شده است و این موضوع نشان می‌دهد که شورا‌ها دغدغه فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه دغدغه دینی و فرهنگی مردم اصفهان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، اضافه کرد: ۸۵ درصد از مردم اصفهان دغدغه دین و فرهنگی دارند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مردم باید دغدغه یک اسلام هدفمند را داشته باشند، تصریح کرد: با این موضوع ما می‌توانیم اهداف تعیین شده از سوی اسلام و پیامبر اکرم (ص) را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید یک جهان‌بینی درستی داشته باشند، ادامه داد: با داشتن این جهان‌بینی می‌توانیم به اهداف درست و واقعی دست پیدا کنیم و انسان‌ها باید از شاخصه خوش سیرتی برخوردار باشند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته موضوع مهندسی فرهنگی را مطرح کرده‌اند، تاکید کرد: اما با وجود برگزاری مختلف در این حوزه هنوز مهندسی فرهنگی در سطح کشور نتیجه نداده و محقق نشده است.

وی افزود: مهندسی فرهنگی یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است که پس از گذشت چند سال از مطرح شدن این مطالبه رهبری، هنوز این موضوع محقق نشده و مهندسی فرهنگی باید به صورت کار‌آمد محقق شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه جلسات مختلفی در این حوزه برگزار شده است اما این جلسات کارآمد نیست، گفت: چرا که با برگزاری این جلسات تنها با لفظ بازی می‌شود و باید عنوان کرد که از لفظ کاری نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید با مهندسی فرهنگی به یک فرهنگ اسلامی متناسب با نیاز‌ها و شرایط جامعه دست پیدا کند، اظهار کرد: در حال حاضر آمار اعتیاد و طلاق در سطح جامعه به میزان بسیاری افزایش یافته است و اعتیاد از داعش نیز خطرناک‌تر است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مشکلات باید در سطح جامعه شناسایی شود و بر اساس مهندسی فرهنگی به این مشکلات رسیدگی شود، امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک این موضوع محقق شود.(به نقل از خبرگزاری فارس)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *