نخستین ایستگاه پایش لحظه‌ای آب در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین ایستگاه پایش لحظه‌ای آب بر روی رودخانه بهشت‌آباد در شهرستان اردل به بهره‌برداری رسید.

شهرام احمدی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از نخستین ایستگاه پایش لحظه‌ای آب بر روی رودخانه بهشت‌آباد در شهرستان اردل اظهار کرد: این ایستگاه برای پایش لحظه‌ای رودخانه بهشت‌آباد به عنوان یکی از سرشاخه‌های مهم رودخانه کارون راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است آلاینده‌های زیست محیطی اعم از آلاینده‌های آب، هوا و خاک به صورت لحظه‌ای و پیوسته، مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در چارچوب برنامه‌های ملی، پایش و کنترل شوند.

 احمدی بیان کرد: برای افزایش قدرت نظارتی و کارایی اقدامات و تامین هدف اصلی که همانا پالایش آلاینده‌های زیست محیطی است، پایش لحظه‌ای پیشنهاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با این شیوه حفاظت محیط زیست قادر خواهد بود در هر لحظه ضمن اطلاع از مقادیر سنجش شده، بدون حضور فیزیکی وضعیت کیفی آب رودخانه را بررسی کند.

 وی تصریح کرد: این ایستگاه دارای چهار حس‌گر با قابلیت اندازه‌گیری پارامتر از جمله دما، هدایت الکتریکی(EC)، کدورت، اکسیژن محلول(DO) و PH است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *