ایجاد امنیت در کشور؛ مهم‌ترین دغدغه پلیس

فاطمه احمدی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی سردار ایوب سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری مهد سلحشوری، دین‌داری، وطن‌پرستی و دشمن ستیزی و اصالت و سلامت است و در طول تاریخ و دوران دفاع مقدس شاهد دلاوری‌های مردم این منطقه بودیم که همیشه حافظ مرزهای دینی و فرهنگی کشور هستند.

در ادامه بخشی از صحبت های معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی آمده است:

دشمنان بیرونی علیرغم تلاش‌های فروانی که داشتند نتوانستند به قلب ایران که زاگرس مرکزی است دست پیدا کند، نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان عظیم که مأموریت فراوان و حضور فعال دارد براساس گزارشات دولت بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کند که پایش، کنترل و نظارت دائمی بر این خدمات انجام می‌شود.

از مجموع ۸ هزار و ۹۰۰ خدماتی که نظام به مردم ارائه می‌کند بیش از ۱۶۰۰ عنوان خدمت توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مهم‌ترین هدف انقلاب و نظام را خدمت به مردم است، نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌های پرچم‌دار خدمت به مردم است و ارتباط با مردم به ویژه مردمی که نقاط دور دست دارای مشکل هستند از حساسیت بالایی برخوردار است که به آن‌ها توجه می‌شود.

در ماه‌های گذشته نظارت فراگیر در تمامی رده‌های نیروی انتظامی توسط یک هیئت ۱۰۰ نفر انجام شد که این جلسه جهت بهبود شرایط و آماده سازی نیروها بوده است.

کاهش تلفات جاده‌ای یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که مفتخریم در ۱۰ سال گذشته که خودورها و جاده‌ها ۲ برابر شده است اما تصادف جاده‌ای به نصف رسیده است.

در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۹ هزار تلفات جاده‌ای در کشور داشتیم اما امروز با ۲۰ میلیون خودرو و افزایش جاده‌های اصلی تلفات جاده‌ای ما به ۱۵ هزار نفر رسیده است در همین راستا با یک فعالیت بین بخشی و همکاری وزارت راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کنترل و حضور به موقع پلیس توانسیم از تلفات جاده‌ای جلوگیری کنیم.

مقرر گردید از مرکز دوربین‌ها در جاده نصب و جاده‌ها اصلاح و تعدادی خودوری و نیروی انسانی جهت تقویت فعالیت‌های پلیس راه در آیند‌ه‌ای نزدیک اضافه کنیم تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم. استان چهارمحال و بختیاری روند روبه رشدی در تصادفات داشته که آن‌ها را متوقف خواهیم کرد.

براساس ارزیابی‌هایی که انجام شد در یک سال گذشته نیروی انتظامی استان عملکرد خوبی داشته و اگر نواقصی بوده طبیعت کار ایجاب کرده اما در جهت رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد هر چند تلاش نیروهای استان خوب بوده و نمره خوبی دریافت کرده‌اند، رکن اصلی ایجاد امنیت پایدار بر عهده پلیس است.

در یک ارزیابی ۳ ساله در تمامی شاخص‌ها به ویژه ۱۳ شاخص مهم که تعریف شده استان چهارمحال و بختیاری روند کاهشی داشته و وضعیت استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

استان چهارمحال و بختیاری در ۴ دهه انقلاب همیشه همراهی خوبی با انقلاب و نظام داشته و با پدیده‌هایی گروهی مانند گروه‌های ضد انقلابی و مصلح در استان مواجه نبودیم و مشکلاتی که در این استان وجود دارد آثار تبعاط مشکلات اقتصادی و عدم توسعه صنعت است که شاهد سرقت‌هایی در استان هستیم و راه حلاصلی رفع مشکلات توسعه زیر ساخت‌ها است.

ستون اصلی ایجاد امنیت را ناجا است، ایجاد امنیت در کشور مهم‌ترین دغدغه پلیس است و این امنیت و حفاظت از مرزها شروع می‌شود که مطمئن شویم دشمنان نظام نتوانند امنیت مردم را در داخل کشور به هم زنند و این خط قرمز پلیس است.

علارغم تلاش‌های دشمن برای نفوذ در کشور و ناامن کردن آن برای مردم موفق بودیم امنیت کشور را حفظ کنیم هرچند کمبودهایی دداشتیم اما با توجه دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مصلح تجهیزاتی در حال خریداری است.

۸ هزار و ۷۵۵ کلیومتر مرز داریم که تماما در اختیار پلیس است، امروز ما در مرز به نقطه مناسب باز دارندگی نزدیک می‌شویم و در داخل کشوراولویت پلیس مقابله با افرادی است که هدفشان سلب آسایش و آرامش مردم است. افرادی که آسایس مردم را با اعمال مجرمانه و بی‌انضباطی اجتماعی بر هم می‌زنند هدف هستند و برخورد می‌شود.

پلیس به دلیل اینکه یک شبکه یکپارچه است و باید همه موارد را کنترل کند به دنبال تحقق شبکه یکپارچه است که باید ۱۳ هزار نقطه کشور یکپارچه شود. تلاش می‌کنیم و ردیف بودجه در نظر گرفتیم که این یکپارچه سازی زمینی و هوایی انجام شود.

امروز به دلیل برخی مشکلات در بیش از هزار پاسگاه و کلانتری موفق به راه‌اندازی شبکه نشدیم و برخی پاسگاه‌های ما نیاز اساسی به بازسازی دارند چرا که برخی از پاسگاه‌های ما در نقاط دور دست مربو به ۵ دهه گذشته هستند و از لحاظ سازه فرسوده هستند.

نرم مناسب برای گشت جاده‌ای پلیس بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است اما امروز گشت جاده‌ای پبلیس ۲۵۰ کیلومتر است، اگر نیروی انسانی و ناوگان و تجهیزات پلیس تقویت شود پلیس با آمادگی کامل مصمم به ایجاد امنیت در جاده‌ها و کاهش حداکثر تصادفات و تقویت و توسعه آرامش مردم است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *