ندای هنرمندان در لبیک به فرمان استکبار‌ستیزی رهبر انقلاب نبرد با استکبار تا ظهور ادامه دارد

پس از سخنان رهبری مبنی بر ضرورت «ادامه‌ مبارزه با استکبار»، از نسل جوان هنرمندان و اهالی فرهنگ انقلاب تا پیشکسوتان این عرصه برای ادامه مسیر استکبارستیزی اعلام آمادگی کردند.
در روز دوشنبه و در مراسم افطاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بنری نصب شده بود که روی آن جمله چند روز پیش مقام معظم رهبری که تأکید کردند: «امریکا اتم مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه‌ مبارزه با استکبار آماده کنید» نقش بسته بود. فعالان فرهنگی و هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی ضمن گرفتن عکس یادگاری، آمادگی خود را در مسیر مبارزه با استکبار جهانی اعلام کردند. در این بنر علاوه بر نوشته شدن کلام رهبری، تصاویری از جنایات امریکا در ۱۰۰ سال اخیر نشان داده شده بود.
علی‌محمد مؤدب، شاعر و نویسنده نام‌آشنای کشورمان یکی از این هنرمندان است که درباره اعلام آمادگی جهت لبیک به مقام معظم رهبری می‌گوید: همانطور که در کلام امام خمینی(ره) نیز وجود دارد آنجا که فرمودند(نقل به مضمون) اگر در سرتاسر امریکا مسجد بسازند و بر بالای گلدسته‌های آن مساجد نیز اذان بگویند ما همچنان مرگ بر امریکا می‌گوییم. واقعیت این است که امریکا در طول تاریخ معاصر بارها خوی جنایتکارانه و استکباری‌اش را در جای‌جای دنیا با روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم عملی و غیرعملی نشان داده است. اینکه ما چکار باید بکنیم مربوط به بحث شناخت وظایف و کارهایمان می‌شود. اینکه باید امریکا را بهتر بشناسیم و طبیعتاً نتیجه این شناخت و آگاهی در آثار و نوشته‌های ما متبلور و عیان خواهد بود. یک معضل اساسی که ما داریم این است که بخشی از مردم و جوانان ما ممکن است گمان کنند امریکا یک نظام و حکومت گل و بلبلی است مانند پدیده زشتی که این روزها شاهدش هستیم و برخی به بهانه‌هایی با بالا بردن یک تابلویی اعلام کردند «ایران، امریکا پیوندتان مبارک!» جملگی به خاطر عدم شناخت و جهالت نسبت به امریکا و استکبار است.
جهانگیر الماسی یکی دیگر از این هنرمندان است که با اشاره به اینکه واژه استکبار برای ما ایرانی‌ها و مسلمان‌هایی که با انقلاب آشنا هستند، یک معنایی دارد که خیلی نزدیک به واژه امپریالیست است که جهانخواری بی‌چون و چرای سرمایه‌داران را مدنظر دارد و اینکه اینها به هیچ اخلاق، شرافت و حد و مرزی به غیر از منافع‌شان قائل و پایبند نیستند، می‌گوید: به گونه‌های مختلفی می‌توان با این خوی حیوانی برخی کشورها و افراد مواجه شد و مقابله کرد. بدیهی است یکی از این راه‌ها همان مواجهه نظامی است که رزمندگان غیور کشورمان در جریان هشت ساله دفاع مقدس آن راه را طی کردند. اما نوع دیگر مواجهه با آن در عرصه‌های فرهنگی و هنری است که طبیعتاً از نظر شکلی و محتوایی با نوع مواجهه نظامی کاملاً متفاوت است. شیوه‌ای که من فکر می‌کنم یک دست‌اندرکار امور هنری می‌تواند به کار بگیرد، این است که اولاً چرایی انجام کار در این عرصه را متوجه باشد. به کلام دیگر بداند که مقصود و منظورش از انجام امور هنری صرفاً کسب درآمد و شهرت و امکاناتی برای زندگی کردن است یا اینکه اهداف غیرمادی و والاتری همانند چیزی که ائمه معصومین علیهم‌السلام در مواجهه با ظلم و استکبار می‌خواستند (نه در همان سطح بلکه به فراخور ظرفیتش) که ترجمان جمله معروف امام حسین علیه‌السلام یعنی «الحیاه عقیده و الجهاد» است. اگر چنین باشد، تربیت انسان‌ها با تعالی‌بخشی و آگاهی‌سازی، روشنگری و تربیت روحی انسان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم، جزو وظایف یک هنرمند متعهد است.
محمد گلریز، خواننده انقلابی کشورمان نیز در این باره می‌گوید: ما نباید فراموش کنیم که حضرت امام خمینی(ره) امریکا را شیطان بزرگ نامیدند. این جمله از نظر بار معنایی جمله بسیار مهم و سنگینی است. این شیطان بزرگ بودن یعنی اینکه تحت هیچ شرایطی امریکا با مردم ما سر سازگاری و دوستی نخواهد داشت. ما باید در مسیر استکبارشناسی و بعد از آن استکبارستیزی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، حرکت کنیم. بهترین راه در این مسیر نیز این است که همگی پشت سر ولایت در حرکت باشیم و گوش به فرمایشات ایشان داشته باشیم و به آن ارج و احترام بگذاریم.
گلریز می‌افزاید: به تجربه ثابت شده است که هرگاه مردم گوش به فرمان ولایت داشتند و با بصیرت لازم در مسیر انقلاب حرکت کردند، مثل جریان فتنه ۸۸، دشمن و حیله‌های خناسانه‌اش کاری از پیش نبرده‌اند. من هم به عنوان یک هنرمند سعی‌ام بر این است که با کلام یا صدا و دیگر آثار هنری که بتوانم انجام بدهم در این مسیر حرکت کنم. ما اعتقاد داریم تا زمان ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف دفاع مقدس در همه زمینه‌ها ادامه دارد. خصوصاً هنرمندان در این زمان به دلیل محبوبیتی که در بین مردم دارند، دارای اثرگذاری هستند و وظیفه خطیری در راستای استکبارستیزی برعهده دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *