نرخ بیکاری و اشتغال در جامعه نگران‌کننده است

پروانه شریفی

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور با تأکید بر لزوم تسریع رسیدگی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی، گفت: نرخ بیکاری و اشتغال در جامعه نه‌تنها مقبول نیست بلکه نگران‌کننده است.

مهدی امیری در جمع تعدادی از فعالان سیاسی اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین عامل پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف راهبری‌های دقیق و پیگیری‌های مجدانه رهبر معظم انقلاب است.

بخشی از صححبت های معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور در این خبر آمده ست:

وضعیت جمعیتی کشور بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵

 جمعیت کشور بر اساس آن سرشماری نزدیک به ۸۰ میلیون نفر بوده که تا به امروز از این مرز نیز گذشته است، طبق این سرشماری جمیعت زیر ۱۵ سال ۲۴ درصد و بین ۱۵ تا ۲۵ سال ۱۵ درصد است و این بدان معناست که جمعیت زیر ۲۵ سال ۴۰ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. براساس همان سرشماری ۲۰ درصد جمعیت بین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و حدود ۱۰ درصد هم بین ۳۵ تا ۴۰ سال، یعنی درمجموع حدود ۷۰ درصد جمعیت زیر ۴۰ سال هستند.

لزوم توجه به جمعیت جوان کشور

این آمار نشان می‌دهد که مسن‌ترین این افراد هم سن انقلاب هستند یعنی از نزدیک مسائل قبل از انقلاب، ابتدای انقلاب و حتی زمان جنگ و مشکلاتش را درک نکرده‌اند و این گسست یک گسست جدی است البته نباید چشممان را نسبت به فعالیت‌های زیادی که پس از انقلاب در کشور شده ببندیم.

اگر نسبت به این جمعیت که دارای خصلت‌هایی همچون تحریک‌پذیری، هیجانی بودن، اظهار اقتدار و منفعت‌طلبی هستند بی‌توجهی شود یک فرصت برای سازندگی و پیشرفت بیشتر برای کشور را تبدیل به تهدید کرده‌ایم.

فتنه اخیر

اگرچه به لطف خدا از فتنه اخیر گذشتیم ولی بدانیم الآن باید دغدغه بیشتری نسبت به آن داشته باشیم چراکه این فتنه از شکل ظاهری به لایه‌های پنهان‌تر منتقل‌شده و مسئولیت ما در این عرصه نسبت به گذشته بیشتر شده است. طبق مبنا و قرائن موجود که مقام معظم رهبری هم به‌خوبی آن را تبیین فرمودند نباید منکر نقش عوامل خارجی در حدوث و بهره‌گیری از این فتنه باشیم.

ناکامی‌های جبهه استکبار

رهبر معظم انقلاب فرمودند ما آمریکا را از کشور خودمان بیرون راندیم و امروز نیز آن‌ها را از منطقه بیرون کرده‌ایم، نباید خوش‌بین باشیم که آن‌ها دست از سر ما برداشته‌اند؛ رفت‌وآمدهایی که در چندماهه گذشته در منطقه انجام‌گرفته، پیروزی‌های مستمری که در منطقه داشته‌ایم و کنترل عامل مورداتکای غرب یعنی گروه‌های تروریستی و تکفیری ضربه‌هایی است که به آن‌ها واردشده و طرح‌ریزی و افزایش دشمنی دشمنان نسبت به ما دور از انتظار نیست. جریان‌های بیگانه همچون آمریکای ملعون و اذنابش در منطقه در فتنه‌های اخیر بی‌تأثیر نبوده‌اند.

گران شدن قیمت تخم‌مرغ در چند هفته گذشته

وضعیت تولید در کشور مناسب نیست، از مدار خارج شدن روزبه‌روز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مؤید این موضوع است، همچنین با بازار قاچاق وسیع و بازار واردت بی‌رویه در کشور مواجه هستیم.

کارگزاران به‌جای اینکه این جهش افزایش قیمت را به دلیل شیوع آنفلوآنزا مطرح کنند، یک‌دفعه از گرانی تخم‌مرغ دم زدند و این مسئله سبب شکل گرفتن یک بحران روانی در جامعه شد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *