نظر رهبری درباره تزریق آمپول روزه داران

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک سوال درباره تزریق آمپول و سرم در حال روزه را منتشر کرد.
به گزارش کیمیای وطن، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک سوال درباره تزریق آمپول و سرم در حال روزه را منتشر کرد.
متن سوال مطرح شده و پاسخ رهبر انقلاب به آن به شرح زیر است:
سؤال: نظر شریف جناب‌عالی درباره تزریق آمپول و سایر تزریقات نسبت به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان، چیست؟
جواب: احتیاط واجب آن است که روزه دار از آمپول‌های مقوّی یا مغذّی و هر آمپولی که در رگ تزریق می شود و نیز انواع سرم ها خودداری کند، لکن آمپول‌های دارویی که در عضله تزریق می شود و نیز آمپول‌هایی که برای بی حسّ کردن به کار می رود، مانعی ندارد.
اجوبه الاستفتائات، سؤال ۷۶۷
روایت روزنامه عربی از طرح اقتصادمقاومتی آیت‌الله خامنه‌ای
آیت‌الله خامنه‌ای با اقتصاد مقاومتی می‌تواند قلمرو ایران را تا کشورهای شمال آفریقا و کشورهایی که بعد از بیداری اسلامی متحول شدند، گسترش دهد .
به گزارش کیمیای وطن به نقل ازخبرگزاری دانشجو، روزنامه الشرق الاوسط چاپ عربستان، در مقاله ای با اشاره به حمایت قاطع حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از حق هسته ای این کشور نوشت: «بسیار واضح است که [ آیت الله] خامنه‌ای رهبر ایران یکی از بزرگترین مدافعان حق هسته‌ای تهران است.»
این روزنامه که تلاش داشت با نادیده گرفتن عناصر واقعی قدرت ایران، آن را منحصر به توان هسته‌ای کند، در ادامه مدعی شد: «قدرت هسته‌ای به ایران این مجال را خواهد داد تا موقعیت خود را به عنوان یک قدرت بزرگ در قلمرو آسیا و آفریقا تا مناطق جدیدی در یمن و شمال مغرب بازیابی کند.»
الشرق الاوسط در ادامه، خلاف واقع مدعی شدکه : از اینرو «اقتصاد مقاومتی» مطرح شد که یک سلاح به حساب می‌آید که امپراطوری فارسی [ ایران ] با استفاده از آن در برابر تغییر قیمت نفت و متغیرهای سیاسی مقاومت کند.»
روزنامه الشرق الاوسط که بازوی جنگ رسانه‌ای عربستان به حساب می‌آید در بخشی از مقاله خود از واژه «امپراطری فارسی» برای جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است که به گفته کارشناسان در راستای طرح مشترک عربستان واسرائیل برای ایران هراسی و ایجاد جنگ طائفه‌ای و آشوب در منطقه صورت می‌گیرد.
رسانه سعودی:
ایران توانسته در عرصه رسانه بر جهان عرب تاثیر جدی بگذارد
ایران توانسته است تا در کنار بعد سیاسی، بعد فرهنگی را به شکل موفقی در جهت تحقق اهداف نظام سیاسی خود بکاربگیرد.
به گزارش کیمیای وطن، روزنامه “االعرب” وابسته به عربستان سعودی در سرمقاله امروز خود نوشت: ایران توانسته است تا در کنار بعد سیاسی، بعد فرهنگی را به شکل موفقی در جهت تحقق اهداف نظام سیاسی خود بکاربگیرد.
این روزنامه فرامنطقه ای در ادامه سرمقاله خود آورد: «وجود شبکه هایی مانند “آی فیلم” و سریال ها و فیلم های ایرانی با موضوعات تاریخی-مذهبی توانسته تا بینندگان کشورهای عربی را به خود جذب کند و از نظام سیاسی ایران تاثیر بپذیرند.»
العرب در ادامه خاطرنشان کرد: «در سایه بی توجهی کشورهای عربی در ساخت فیلم هایی در پاسخ به فیلم های ایرانی مذکور، موفقیت های ایران در عرصه فرهنگی و رسانه ای به شکل ویژه در جهان عرب و در منطقه قابل مشاهده است.»
موگرینی در کمیته یهودیان آمریکا:
نفوذ ایران در منطقه غیر قابل تغییر است
فدریکا موگرینی با حضور در نشست یهودیان آمریکا گفت از نگرانی های برخی نسبت به نفوذ ایران در منطقه آگاه است اما ایران یک بازیگر مهم در منطقه است و این واقعیت قابل تغییر نیست
به گزارش کیمیای وطن، روز گذشته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کمیته یهودیان آمریکا سخنرانی کرد و ضمن تاکید بر همکاری اروپا با اسرائیل در مسائل امنیت منطقه، خطاب به یهودیان آمریکایی حاضر در نشست گفت: می‌دانم نظرات متفاوتی در مورد توافق سال گذشته با ایران داریم، اما صادقانه باید بگویم به آنچه در وین به دست آوریم، اعتقاد دارم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که تا سال گذشته هیچ راهی برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند نداشتیم، اما امروز جامعه جهانی و سازمان انرژی اتمی، برنامه هسته‌ای ایران را از نزدیک رصد می‌کند.
موگرینی خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران وضع کرده بودند، ایران را به سمت برنامه هسته‌ای سوق داد. تحریم‌ها هرگز به تنهایی سیاست درستی نبوده‌اند، بلکه آنها در جهت دستیابی به هدف استفاده می‌شدند، از این رو زمانی که ما به هدفمان رسیدیم آنها را برداشتیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز این که از نگرانی برخی از نسبت به نفوذ ایران در منطقه آگاه است، گفت: ایران یک بازیگر پویا در منطقه است. این واقعیت به سبب دو عامل تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه است و قابل تغییر نیست.موگرینی مسئله اصلی را نحوه اعمال نفوذ ایران اعمال خواند و ابراز داشت: ایران می‌تواند بین همکاری و تقابل یکی را انتخاب کند.
او با بیان اینکه ایران می‌تواند تصمیم بگیرد به تهدید آمریکا و اسرائیل ادامه دهد، یا به‌طور مسئولانه در جهت نظم منطقه همکاری کند، گفت: معتقدم مردم ایران به همکاری علاقمندند.موگرینی ادامه داد: مردم ایران خواهان تغییرند. آنها خواهان باز شدن درهای کشورشان به روی جهان‌اند و با فرهنگ انزوا و تقابل مخالفند. ما باید با مردم و جوانان ایران همکاری کنیم و از این رو معتقدم راه بهتری به جز همراهی با آنها وجود ندارد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه توافق با ایران به این معنی نیست که تمام اختلاف‌های ما با ایران یک‌شبه از میان رفته است، گفت: این حتی به این معنی نیست که این اختلاف‌ها قرار است به این زودی از بین برود، برعکس ما می‌دانیم که در بسیاری مواقع اختلاف‌نظر داریم و به همین دلیل اجرای درست برجام را از نزدیک رصد می‌کنیم.ایلنا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *